اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

طرف‌های غربی‌ و آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیستند

امام جمعه خرم‌دره گفت: طرف‌های غربی‌ و آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیستند، از این رو باید مراقب زیاده‌خواهی‌های رقیب بود.

طرف‌های غربی‌ و آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره در ادامه شرح و تفسیر زیارت جامعه با استناد به ملائکه اظهار داشت: ملائکه با آن مقام و عظمت، افتخارشان خدمت به ائمه اطهار است و همه فرشته‌ها خاضعانه به محضر شریف ائمه (ع) اطهار فرود می‌آیند.

وی افزود: ملائکه گاه برای آوردن مقدرات یک ساله در شب قدر، گاه برای زیارت و فراگیری علوم و اخذ دستور و گاه برای خدمت فرود می‌آیند، چراکه ائمه (ع) مسجود و معلم فرشته‌ها هستند و ملائکه، تسبیح، تهلیل و تقدیس را از ایشان فرا گرفته‌اند.

امام جمعه خرم‌دره ادامه داد: امام کاظم (ع) فرمودند «هر فرشته‌ای را که خداوند متعال برای تدبیر هر امری بفرستد، آن فرشته ابتدا محضر امام زمانش می‌رسد و عرض ادب کرده و اجازه می‌گیرد و بعد دنبال ماموریت خویش می‌رود.»

نورپور در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهدت امام زین‌العابدین (ع) گفت: زنده ماندن عاشورا مدیون جهاد و تلاش امام سجاد(ع) است، چراکه آن حضرت بعد از حادثه عاشورا 35 سال تمام مبلغ عاشورا و نهضت خونین حضرت سیدالشهدا (ع) بود و با ایراد خطبه‌های انقلابی خود دودمان بنی‌امیه و یزید را ویران و رسوا کرد.

این مسئول گفت: خیلی‌ها تلاش کردند و می‌کنند تا ایران اسلامی در دنیا و منطقه منزوی شود، ولی با این دیپلماسی قوی و فعال ثابت شد ایران از همیشه بیشتر در صحنه بین‌ا‌‌لملل و منطقه فعال است و این دشمنان ایران هستند که منزوی و بی‌اعتبار هستند.

وی تصریح کرد: اگر امروز ایران اسلامی شش کشور قدرتمند دنیا را بارها کنار میز مذاکره جمع می‌کند خود نشان‌دهنده امنیت و جایگاه ایران است که در سایه انقلاب و نظام اسلامی به دست آمده و این همان ایران قبل از انقلاب است که شاه آن اسیر سفیر کشور بیگانه بود.

نورپور اضافه کرد: توافق هسته‌ای کشورمان با 5 +1 که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک موفقیت یاد کردند، محصول عنایت الهی، انسجام و اتحاد ملی، هدایت‌های مقام معظم رهبری، ایستادگی و پشتیبانی ملت و تلاش تیم مذاکره‌کننده و دانشمندان هسته‌ای است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم هسته‌ای کشورمان به ویژه شخص وزیر امور خارجه متذکر شد: همان طور که می‌دانید طرف‌های مقابل به ویژه غربی‌ها و آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیستند از این رو باید مراقب زیاده‌خواهی‌های رقیب بود و با تدبیر، هوشمندی و توکل پیش روید و تا می‌توانید از عزت، اقتدار و حقوق مسلم این ملت نجیب دفاع و حفاظت کنید و بدانید ملت حامی و پشتیبان شماست.

ناطق جمعه خرم‌دره در ادامه با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی اذعان داشت: قانون اساسی کشور ما که ستون فقرات و سرمایه عظیم نظام است در دنیا مترقی‌ترین، به‌روزترین و اسلامی‌ترین قانون اساسی دنیاست و نظیر ندارد و تنها قانونی است که منطبق با اسلام ناب است.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول