اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

نباید ذوق‌زده باشیم/ مشخص می‌شود چه کسی عهدشکن است

امام جمعه تبریز با اشاره به مذاکرات و توافقات ژنو گفت: نباید ذوق‌زده و خوش‌خیال باشیم چون ما نسبت به آمریکا بی‌اعتماد بوده و هستیم و آمریکایی‌ها تابع صهیونیست‌ها و از آنان الهام می‌گیرند و باید مسئولان هوشیاری کامل را حفظ کنند.

نباید ذوق‌زده باشیم/ مشخص می‌شود چه کسی عهدشکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به مذاکرات 1+5 و توافقات انجام شدن با ایران اظهار کرد: گرچه برخی بندهای توافقنامه ژنو جای بحث و تأمل دارد اما این توافقنامه دستاوردهای مثبتی داشته است.

وی  تصریح کرد: نقش بی‌بدیل و ممتاز رهبری و حمایت قاطع معظم‌له از فرزندان انقلاب به اعضای تیم مذاکره‌کننده اعتماد به نفس بخشید تا در فضایی آرام و بدون دغدغه مذاکرات را دنبال کرده و به نتیجه برسانند.

خطیب جمعه تبریز ایجاد آرامش داخلی و بین المللی، لغو تدریجی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و  شکستن دیوار تحریم‌ها و به رسمیت شناخت غنی سازی ایران را از جمله موارد مثبت توافق‌نامه ژنو اعلام کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری ایجاد آرامش داخلی و بین المللی را از جمله دستاوردهای مهم این توافق بیان کرد و گفت: مسئولان می‌توانند حداقل شش ماه آینده با آسودگی نسبت به ادامه روند مذاکرات تصمیم‌گیری‌های مناسبی را اتخاذ کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه اگر غربی‌ها بر سر توافق خود پایدار باشند یکی دیگر از دستاوردهای مثبت این مذاکره برای ایران رقم می‌خورد، اظهار داشت: باید به زودی دیوار تحریم‌های غرب علیه ایران شکسته شده و برداشته شود.

وی لغو تدریجی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را از دیگر دستاوردهای مثبت توافق‌نامه اخیر برشمرد و یادآوری کرد: اگر غربی‌ها به توافقات امضا شده پایبند باشند می‌توان در آینده نزدیک شاهد برداشته شدن تحریم‌ها نسبت به فروش طلا، نفت و بانک‌ها شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رسمیت شناختن غنی‌سازی ایران گفت: در این توافقنامه غنی‌سازی ایران محدود به پنج درصد شده اما نباید مردم ایران نگران باشند چرا که جمهوری اسلامی ایران برای اهداف اقتصادی و فناوری خود به بیش از پنج درصد غنی‌سازی نیازی ندارد.

وی ادامه داد: اینکه غربی‌ها حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته و بر آن اذعان کرده‌اند نتیجه بسیار مثبت و درخشانی به شمار می‌رود.

شبستری به نقش رهبری در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: رهبری به تیم مذاکره کننده شجاعت و جسارت بخشید و حمایت مردمی نیز به طبع سخنان رهبری حامی تیم مذاکره کننده شد.

خطیب جمعه تبریز با این حال تصریح کرد: نباید ذوق‌زده و خوش خیال باشیم چون ما نسبت به آمریکا بی‌اعتماد بوده و هستیم و آمریکایی‌ها تابع صهیونیست‌ها و آنان الهام می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: اگر یک روزی طرح ژنو با شکست مواجه شد نباید مأیوس و متفرقه شویم چون اتمام حجت کردیم و منتظر عمل غربی‌ها هستیم تا ببینیم چه کشور، چه کسی و چه دولتی عهدشکنی خواهد کرد که در این صورت مردم دنیا نسبت به سیاستمداران غربی بیشتر بی‌اعتماد خواهند شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید در این مدت هوشیاری کامل خود را حفظ کنیم، اظهار کرد: مردم ایران هرگز جنایات 35 سال انقلاب و جنایات بعد از 28 مرداد آمریکایی‌ها را فراموش نمی‌کنند.

وی از دولت و مجلس و تیم مذاکره کننده خواست مراقبت کامل داشته باشند تا از زیاده‌خواهی و خصومت‌ها جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، وی را مجاهدی وارسته عنوان کرد که ساده زیستی،درایت، اخلاق و منش وی باید سرمشق نمایندگان مجلس باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نمایندگان مجلس شهید مدرس را الگوی عملی خود قرار دهند، گفت: همه باید منافع ملی و مردمی را در نظر گرفته و مصالح کشور را فدای منافع شخصی نکنیم.

وی افزود: همه باید منافع ملی و مردمی را در نظر گرفته و مصالح کشور را فدای منافع شخصی و حب و بغض با دیگران نکنند.

خطیب جمعه تبریز بیان کرد: مرحوم مدرس به فکر مصالح ملت، جامعه و مردم بود و هیچگونه منافع شخصی را در نظر نداشت.

شبستری با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مدرس را الگو خود قرار دهند، تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس با همدلی، اتحاد و با پیروی از ولی‌فقیه، مصالح کشور را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/60001/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول