اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

توافق ژنو قدرت منطقه‌ای ایران را بالا برد

امام جمعه اردبیل گفت: توافق ژنو قدرت منطقه‌ای ایران را به شکل فوق‌العاده افزایش داد و ما را در عرصه‌های جهانی توانمند ساخت.

توافق ژنو قدرت منطقه‌ای ایران را بالا برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل، اظهار داشت: نقش رهبری فرزانه انقلاب در موفقیت مذاکرات هسته‌ای بی‌بدیل و غیرقابل انکار بود به طوری که این توافق نشان داد که در سایه تبعیت از ولایت و ایستادگی می‌توان به همه ساخته‌ها و مطلوب‌ها دست پیدا کرد.

وی ادامه داد:‌ ما در این مذاکرات قدرت معنوی و توحیدی خودمان را به رخ جهانیان کشاندیم و ثابت کردیم که به رغم برخی از سیاستمداران سازش‌پذیر داخلی مرعوب غرب نشده‌ایم بلکه روز به روز بر گستردگی قدرت علمی و فناوری‌های جدید کشورمان افزوده‌ایم.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات اخیر ایران را بر تمام هم‌پیمانان منطقه‌ای خود را ترجیح داد، افزود:‌ اگر ما در یک دهه اخیر به دانش‌ هسته‌ای و تأسیسات مختلف در این رابطه با تکیه بر دانشمندان خود دست پیدا نمی‌کردیم محال امر بود که امروز در برابر غربی‌ها بتوانیم از منافع ملی دفاع کرده و صیانت کنیم.

عاملی با برشمردن علل پیروزی اخیر در توافقات هسته‌ای افزود: سیاست، تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری، مقاومت فوق‌العاده ملت در برابر تحریم‌ها و رشد توان هسته‌ای در سال‌های اخیر برگ برنده تیم مذاکره‌کننده ایران بود که در ژنو با تکیه بر آنها توانستیم 1+5 را مجاب کنیم تا قدرت هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز انسجام داخلی را یک ظرفیت عظیم توصیف کرد و گفت:‌ بعد از انتخابات فضای کشور به سمت انسجام و وحدت بی‌نظیر حرکت کرد که این خود زیرساخت امنیتی را فراهم کرده است.

امام جمعه اردبیل بصیرت ملت ایران را فوق‌العاده و بی‌نظیر خواند و افزود: اگر همین بصیرت آمیخته با مسئولان و شاهان با درایت در طول تاریخ بود ما امروز به تعهدنامه‌های ترکمن‌چای و گلستان افسوس نمی‌خوردیم.

عاملی در ادامه تصریح کرد:‌ با این توافقنامه و پذیرش غنی‌سازی در حد پنج درصد تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتبار شده و ارزش خود را از دست داده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما در آینده نباید به سطح پنج درصد غنی‌سازی فعالیت‌هایمان را محدود کنیم و کاربرد انرژی هسته‌ای را که امروز متنوع و متعدد است از دست بدهیم.

وی با انتقاد از برخی امتیازهایی که در این توافقنامه از دست ایران خارج شده است، تصریح کرد:‌ توقف فعالیت تأسیسات آب سنگین اراک، تعلیق 16 سایت جدید هسته‌ای و همچنین تعلیق غنی‌سازی بالاتر از پنج درصد همه امتیازات بزرگی است که از دست داده‌ایم اما در این عرصه تابع فرمایش مقام معظم رهبری هستیم که از این توافقنامه تعبیر به موفقیت کردند که این خود فصل‌الخطاب ما است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از دعواهای جناحی در ملاء عام از مسئولان خواست با تخریب همدیگر دشمن را در تعرض به کشور و مقدرات ملت جری نکنند.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول