اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان مرکزی:

الگوهای قرآن می‌توانند عامل تحرک انسان‌ها به سوی کمال باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: الگوهای قرآن می‌توانند عامل تحرک انسان‌ها به سوی کمال و سعادت باشد.

الگوهای قرآن می‌توانند عامل تحرک انسان‌ها به سوی کمال باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در اراک اظهار داشت: قرآن کریم کلام آسمانی است که برنامه‎ای کامل و جامع برای زندگانی بشر را داراست و پیروی از آموز‌ه‌های آن موجب عدم گمراهی بشریت می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن باعث می‎شود تا جامعه به سمت و سوی فضای معنوی سوق پیدا کرده و شعائر الهی و آموزه‎های دینی در جامعه گسترش یابد، تصریح کرد: با برگزاری مسابقات قرآنی نه تنها بستر سازی مناسب قرآنی در جامعه رخ می‎دهد، بلکه باعث تشویق جوانان و نوجوانان به متون قرآنی و دینی و کاهش آسیب‎های اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه اگر جامعه‎ای با قرآن مانوس شود شاهد رشد سالم روز افزون در عرصه‎های دیگر خواهد بود، بیان کرد: الگوهای قرآن می‌توانند عامل تحرک انسان‌ها به سوی کمال، معیاری برای سنجش فضایل انسان‌ها و در نهایت پیشگیری از انحرافات جامعه بشری باشند.

عباسیان برگزاری مسابقات قرآن را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ قرآن در سطح جامعه خصوصا جوانان دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری این مسابقات به صورت سالانه تلاش می‌کند تا در این راستا گام بردارد.

وی ترویج فرهنگ قرآن در سطح جامعه، شناخت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قرآنی استان، ایجاد تحول قرآنی در راستای مسائل فرهنگی و ایجاد انگیزه در بین فعالان قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآن عنوان کرد.

انتهای پیام/87005/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول