اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور صاحبان ایده و نخبگان صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق مالکیت فکری در کهگیلویه و بویراحمد

کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق مالکیت فکری برای مخترعان و صاحبان ایده در مورد حقوق مالکیت فکری و ثبت اختراعات در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق مالکیت فکری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق مالکیت فکری برای مخترعان و صاحبان ایده در مورد حقوق مالکیت فکری و ثبت اختراعات در یاسوج برگزار شد.

در این کارگاه که به همت مسئولان بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، حسن علم‌خواه در ارتباط با ترویج و فرهنگ‌سازی ظرفیت‌های حقوق مالکیت فکری، تشویق و ترغیب صنعتگران و فناوران به بهره‌مندی از ظرفیت‌های حقوق مالکیت فکری و همچنین به چگونگی ارائه مشاوره اولیه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در زمینه چگونگی بکارگیری حقوق مالکیت فکری پرداخت.

مدیرعامل مؤسسه دارایی‌های فکری در خصوص استفاده از بانک‌های اطلاعاتی، جست‌وجوی اختراع و تحلیل پتنت، آگاهی از تهدیدهای احتمالی به دلیل عدم استفاده از حقوق مالکیت فکری و چگونگی تبدیل تهدید به فرصت، ارزش‌گذاری فناوری و ارزش‌آفرینی برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق آگاهی از ثروت نهفته مالکیت فکری پرداخت.

وی با بیان این که در این کارگاه پنج مبحث مهم مطرح است، افزود: کلیات حقوق مالکیت فکری و تقسیم‌بندی آن، شرایط و چارچوب‌های قانونی ثبت اختراع، تدوین متن اختراع، روند ثبت اختراع در ایران و خارج از کشور و در نهایت جست‌وجوی اختراعات پنج موضوع اصلی در این کارگاه به شمار می‌رود.

مدیرعامل مؤسسه دارایی‌های فکری و فناوری مدرس با بیان این که هدف اصلی از برگزاری این کارگاه یک روزه بیشتر مباحث حقوقی با نگاه غیر حقوقی به افراد پژوهشگر و نخبه بوده، اظهار کرد: پژوهشگران و نخبگان باید از حقوق اولیه پژوهشی خود آگاهی لازم را پیدا کنند.

علم‌خواه تاکید کرد: دانستن و داشتن اطلاعات درباره این حقوق باعث می‌شود که افراد با انگیزه و امید بیشتر بتوانند طرح‌های خود را عرضه و تجاری‌سازی کنند. 

وی به استقبال خوب و علاقه‌مندی بسیار مناسب شرکت‌کنندگان کهگیلویه و بویراحمدی اشاره کرد و افزود: نسبت به سؤالاتی که افراد شرکت‌کننده مطرح کردند این کارگاه از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

نویسنده کتاب «راهنمای مالکیت فکری برای کسب و کارهای دانش بنیان» خاطرنشان کرد: برای توسعه این‌گونه کارگاه‌ها و افزایش بینش پژوهشگران در مورد حقوق مالکیت فکری خود پیشنهاد می‌شود که در حاشیه سمینارها و همایش‌هایی که برگزار می‌شود یا برای دانشجویان جدیدالورود به عنوان یکی از اطلاعات اولیه دانشگاه مطرح شود تا از ابتدای کار از حقوق پژوهشی خود آگاه باشند تا در آینده برای تجاری‌سازی مشکلی نداشته و یا این که مشکلات به حداقل برسد.

علم‌خواه مخاطبان این کارگاه‌ها را بیشتر افراد نخبه و پژوهشگر دانشگاهی و صنایع و شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: این‌گونه کارگاه‌ها بیشتر در مراکز رشد، پارک‌های علمی و فناوری، دانشگاه‌ها و دفاتر بنیاد نخبگان برگزار شده است.

وی با بیان این که حداقل تأثیر این چنین کارگاه‌هایی پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از اطلاعات و حقوق فرد می‌شود، تصریح کرد: حقوق مالکیت فکری باید به عنوان چتر حمایتی از ایده تا پدیده حضور داشته باشد.

انتهای پیام/2571/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول