اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

نقش نخبگان در بصیرت‌افزایی جامعه مهم است

امام جمعه آستارا گفت: نخبگان نقش مهمی در بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم جامعه در بهره‌مندی بهتر از فرصت‌ها و جلوگیری از خطر تهدیدها را به‌عهده دارند.

نقش نخبگان در بصیرت‌افزایی جامعه مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ بسیجیان لوندویل با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: هدف اصلی امام (ره) از تشکیل بسیج این بود که مردم در تداوم انقلاب اسلامی به صورت سازماندهی شده، نقش‌آفرین باشند و دستور ارتش 20 میلیونی را دادند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس و دیگر دوران انقلاب  تا امروز بسیج از انقلاب اسلامی محافظت کرده و این افتخار بزرگی است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه بسیجیان به خاطر ایمان و اعتقاد به خدا همواره پیروز هستند، تصریح کرد: بسیج در مدت هشت سال دفاع مقدس و دیگر عرضه‌های نظامی سیاسی و اقتصادی در زیر سایه اعتقاد به خدا و اسلام و ولایت فقیه به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند و همواره پیروز بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از بدو تاسیس بسیج تاکنون در هر عرصه‌ای پیشگام بوده است، گفت: این امر نقطه قوت نظام و ولایت فقیه بوده است.

حافظ‌نیا رمز موفقیت بسیج را دارای چند ویژگی دانست و یادآور شد: خدا در قرآن به این ویژگی‌ها دستور داده است.

وی یاد خدا و انس به قرآن و توکل به خدا را از جمله ویژگی‌ها و رمز موفقیت بسیج برشمرد.

امام جمعه آستارا، با اشاره به اینکه مردم پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند، یادآور شد: مردم نقش اصلی را در شکل‌گیری انقلاب داشتند و پس از انقلاب اسلامی لازم بود که مردم در قالب سازماندهی شده و یک تشکیلات در تداوم انقلاب ایفا کنند که تشکیل سازمان بسیج بهترین شیوه آن بود.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب تمام کسانی که نظام، انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند، بسیجی هستند.

حافظ‌نیا، مقابله با جنگ نرم را نقش مهم بسیجیان ذکر کرد و یادآور شد: بسیجیان باید توطئه‌های دشمن را از بیرون رصد و شناسایی کنند و برای مقابله با این توطئه‌ها در داخل برنامه‌ریزی داشته و آماده باشند.

وی آگاه کردن مردم و بصیرت‌افزایی را وظیفه نخبگان جامعه خواند و خاطرنشان کرد: راهکار چگونگی بهره‌مندى از فرصت‌ها و برنامه‌ریزی برای جلوگیرى از خطر تهدیدها را مورد تأکید نخبگان قرار داد.

امام جمعه آستارا متذکر شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کشوری که 80 میلیون جمعیت داشته باشد باید شعار آن نیز بسیج 80 میلیونی باشد.

انتهای پیام/84001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول