اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

فرهنگ ایرانیان فرهنگ عاشورایی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: فرهنگ ایرانیان برگرفته از عاشورا، جهاد و شهادت است.

فرهنگ ایرانیان فرهنگ عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام ولی عادلی عصر امروز در مراسم گرامیداشت 10 شهید روستای «تمیجان» بخش مرکزی این شهرستان با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج سبب امید، اعتماد و تکیه دوستداران نظام و موجب یأس و ناامیدی دشمنان نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر از دامن پدران و مادران این سرزمین پرورش پیدا کردند، افزود: شهدا از مکتب امام حسین(ع) دریافتند که برای دفاع از دین و حق باید برخیزند و به یاری حق بشتابند.

این مسئول گفت: مردم از اباعبدالله‌الحسین (ع) یاد گرفتند که چگونه خالصانه او را یاری کنند و جانفشانی برای کشور، ملت، دین و ارزش‌های انقلاب دلیل این اخلاص بود.

وی شهدا را انسان‌هایی بی‌ادعا، بلند همت و مخلص خواند و تصریح کرد: صحبت کردن درباره بهترین‌ها بسیار سخت است و شهدا بهترین بندگان خدا و لایق شایسته نعمت‌ها و الطاف خداوند هستند.

عادلی شرق گیلان را در دوران جنگ حماسه‌آفرین خواند و یادآور شد: شهدا برگ‌های سبز شجره طیبه هستند که از اسلام، پیامبر و خط مشی اباعبدالله‌الحسین (ع) جانانه دفاع کردند.

وی اضافه کرد: انقلاب ایران با منافع دشمن همسویی نداشت به همین منظور دشمن تمام تلاش خود را برای منحرف کردن انقلاب از مسیر اصلی به کار برد اما با بصیرت مردم و راهنمایی‌های حکیمانه و عادلانه رهبر کبیر انقلاب (ره) این اتفاق توطئه دشمن خنثی شد.

مدیر کل اوقاف گیلان به تحمیل جنگ عراق بر ایران اشاره کرد و متذکر شد: در دوران جنگ، ایران از نظر صنعت، تولید و تجهیز سلاح بسیار عقب مانده و از نظر معنویات ابرقدرت بود و جوانان در جبهه‌ها با توسل به ائمه اطهار (ع) و دعاهای شبانه توانستند دشمن را به عقب برانند و پیروز میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه ادبیات دشمن تغییر یافته است، تصریح کرد: دشمن که تا دیروز حق داشتن انرژی هسته‌ای ایران را محکوم می‌کرد امروز به برکت ایثار، شهادت و ماندن در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار تسلیم می‌شود و روی میز مذاکره می‌نشیند.

عادلی فرهنگ ایرانیان را جهاد، شهادت، ایثار و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن خواند و یادآور شد: این فرهنگ نشأت گرفته از عاشورا و سیدالشهدا (ع) است که ما آموخته‌ایم.

وی تربیت فرزندانی مانند شهدا را محصول مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) دانست و خاطرنشان کرد: از برکات محرم، صفر و عاشورا است که فرزندانی تربیت شدند تا موجب افتخار کشور و جهان اسلام باشند.

این مسئول صدور فرهنگ ایثار و شهادت جوانان بسیجی به خارج از مرزهای ایران را موجب بیداری اسلامی دنیای امروز دانست.

انتهای پیام/84002/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول