اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد

تبلور اوج کرامت انسانی در فرهنگ عاشورا

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا تبلور کرامت انسانی در فرهنگ عاشورا را در اوج دانست و گفت: عاشورا و فرهنگ آن یک مینیاتور از تمام زیبایی‌هاست که توجه به آن انسان‌ساز است.

تبلور اوج کرامت انسانی در فرهنگ عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی عصر امروز در بخش جنبی نمایشگاه کتاب در همدان با اشاره به سبک زندگی در فرهنگ عاشورا اظهار داشت: فرهنگ پرمغز و نغز عاشورا مملو از درس‌های زندگی است که باید برای تعالی، آن را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه همیشه باید پیرو راه اهل بیت(ع) بود، ادامه داد: دشمن به انحای مختلف سعی در دور کردن مسلمانان از سبک زندگی اسلامی دارد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به تعریف سبک زندگی، آن را شکلی از زندگی بر اساس فرهنگ، دیدگاه‌ها و باورها دانست و افزود: نوع توجه به این رویکرد مروج نوع زندگی افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه غرب به دنبال ترویج سبک زندگی خود در جهان است، ادامه داد: غرب با هدف مطرح کردن الگوهای زندگی خود در ابعاد مختلف به دنبال سیطره بر جهان است.

رستمی توجه به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: از نوع فعالیت گرفته تا آمار طلاق، ازدواج، سرانه مطالعه، نرخ رشد جمعیت، برخورد با دیگران و مسائلی از این دست در نوع سبک زندگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمدن غربی در حال هضم کردن تمام خرده‌فرهنگ‌ها است پس باید مراقب بود، ادامه داد: برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه از غلبه فرهنگ آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند به طوری که پخش فیلم‌های هالیوودی در آن کشور با محدودیت‌هایی مواجه است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در بخش دیگری از سخنانش فرهنگ عاشورا را فرهنگی مولد و تأثیرگذار دانست و ابراز داشت: این فرهنگ بعد از گذشت 1300 سال توانسته اثرات قابل ملاحظه‌ای را بر روی جوامع بشری داشته باشد.

وی با اشاره به روابط انسانی موجود در فرهنگ عاشورا افزود: امام حسین(ع) حتی در نوع برخورد با دشمن با مهربانی و دلسوزی رفتار می‌کردند.

رستمی با بیان اینکه باید کامل‌ترین نوع عاطفه را باید در فرهنگ عاشورا جست‌وجو کرد، ابراز داشت: این نوع از رفتار بهترین الگو برای مواجهه با دیگران است.

وی تبلور کرامت انسانی در فرهنگ عاشورا را در اوج دانست و خاطرنشان کرد: عاشورا و فرهنگ آن یک مینیاتور از تمام تاریخ و زیبایی‌های انبیاست که توجه به آن انسان‌ساز است.

انتهای پیام/89002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول