به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا جمالی ظهر امروز در کارگاه آموزشی سامانه الکترونیکی هیئت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور در حضور مدیران اجرایی اتحادیههای صنفی شهرستانهای دیر، کنگان و جم، از راهاندازی سامانه آموزش و آزمون و سامانه رسیدگی به شکایات در حوزه اصناف خبر داد .
رئیس اداره امور اصناف و تشکلهای سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: سامانه صدور و تمدید پروانه کسب، آموزش و آزمون و رسیدگی به شکایات در حوزه اصناف به آدرس الکترونیکی asnafiranian.ir راهاندازی شده است.
جمالی افزود: از این به بعد ضروری است تمام امورات مربوط به متقاضیان پروانه کسب، آموزش و آزمون و رسیدگی به شکایات در سامانه مذکور ثبت شود، زیرا با راهاندازی این سامانه متقاضیان ضمن رسیدگی سریع و دقیق به شکایات در حوزه اصناف، باید از طریق سامانه مذکور نسبت به پیگیری پاسخ درخواست خود اقدام کنند و نکته مهم حائز اهمیت این است که در فرآیند رسیدگی به شکایات الزاماً سلسله مراتب باید رعایت شود.
جمالی با اشاره به اینکه مرحله دوم تجهیز واحدهای صنفی اولویتدار به صندوق مکانیزه فروش مطابق مفاد ماده 121 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و همچنین ماده 71 قانون نظام صنفی برای ابتدای سال 93 در مرحله اجرا قرار دارد، متذکر شد: اتحادیههای مشمول به منظور اجرای قانون، بهرهمندی از مزایای در نظر گرفته شده و جلوگیری از اعمال جرائم قانونی سازمان امور مالیاتی باید در اسرع وقت نسبت به تجهیز واحدهای صنفی تحت پوشش خود اقدام کنند.
وی عنوان کرد: مطابق بند «ب» ماده 101 برنامه پنجم توسعه و مطابق آییننامه اجرایی مربوطه تمام سازمانهای صنفی مکلفند نسبت به شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب اقدام کرده و ضمن ثبت اطلاعات آنها در سامانه فاقدین پروانه کسب در راستای ساماندهی و پروانه کسبدار کردن آنها نیز اقدام کنند.
جمالی با اشاره به اینکه استقلال اتحادیههای صنفی یک امر الزامی است، یادآور شد: یکی از برنامههایی که باید اتاقهای اصناف در سراسر استان مورد توجه جدی خود قرار دهند، موضوع استقلال اتحادیههای صنفی و عدم تمرکز مسئولیتها در اتاقهای اصناف و به کارگیری مدیران اجرایی توانمند و مستقل است.
انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004