اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز خبر داد

انجام 3 هزار و 700 بازرسی از اصناف در محرم

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز گفت: طرح نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در ماه محرم تاکنون با انجام 3 هزار و 700 بازرسی همراه بوده است.

انجام 3 هزار و 700 بازرسی از اصناف در محرم

رمضان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در ماه محرم مردم متدین و ولایی استان البرز همراه با شیعیان سراسر جهان اقدام به برگزاری مراسم‌های ویژه سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان و تهیه و توزیع نذورات خود می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم سوگواری و عزاداری در هزاران مسجد، حسینیه، هیئت‌ و تکیه مذهبی در این ایام برگزار می‌شود، مردم و مدیران هیئت‌های مذهبی در این ایام برای تهیه و توزیع نذورات خود اقدام به خرید مایحتاج ضروری به ویژه مواد غذایی پرمصرف مانند برنج، آرد، گوشت سفید و قرمز، قند و شکر، چای و حبوبات می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پیش از فرارسیدن ایام محرم وعده داده بودید که بازرسی‌هایی را بر عملکرد اصناف در این ماه برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر توزیع کالاهای با کیفیت انجام می‌شود، این بازرسی‌ها چه نتایجی داشته است، گفت: از ابتدای ماه محرم در مجموع 3 هزار و 700 بازدید از واحدهای صنفی استان البرز به ویژه توزیع‌کنندگان مواد غذایی خام و پخته صورت گرفته است.

رستمی افزود: در این بازدیدها ماموران ما نظارت ویژه‌ای بر عملکرد اصناف داشته و کوچک‌ترین تخلفات را رسیدگی و گزارش کرده‌اند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا پرونده‌های تخلف نیز در این مدت ثبت و رسیدگی شده است، گفت: متاسفانه با وجود تمام تذکرات و اقدامات پیشگیرانه انجام شده 280 پرونده تخلفی در این مدت شناسایی و این پرونده‌ها برای برخورد قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز افزود: پرونده‌های فوق توسط مراجع قانونی مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و ضمن برخورد با متخلفان در مجموع بیش از 400 میلیون ریال جریمه نقدی برای آنها در نظر گرفته شده است.

رستمی تاکید کرد: با وجود اینکه دهه نخست محرم و مراسم سوگواری و عزاداری این دهه به پایان رسیده است، اما نظارت بر عملکرد اصناف که در قالب طرح محرم آغاز شده تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه برخورد با متخلفان قاطع و قانونی خواهد بود، گفت: انتظار ما از مدیران واحدهای صنفی همکاری در چارچوب قانون است و از مردم نیز تقاضا داریم که کوچک‌ترین تخلف را به ماموران ما و بازرسان مربوطه اطلاع دهند.

انتهای پیام/2302/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول