اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خبر داد

راه‌اندازی 3 حوزه علمیه جدید در آذربایجان غربی

معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: در استان آذربایجان غربی سه حوزه علمیه سفیران هدایت در شهرستان‌های شوط، چایپاره و خوی راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی 3 حوزه علمیه جدید در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام حبیب مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای توسعه حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی و تربیت طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه سفیران هدایت راه‌اندازی می‌شود.

وی نیاز استان به مبلغان و طلاب در مناطق مختلف استان از جمله مراکز فرهنگی دینی شهرها، روستاها، مساجد را از دلایل تاسیس حوزه‌های علمیه سفیران هدایت عنوان کرد و افزود: در این راستا سه حوزه علمیه سفیران هدایت در سال 93تا 94 در شهرستان‌های شوط، چایپاره و خوی راه‌اندازی خواهد شد.

مقدم خاطرنشان کرد: جوانان و علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی در این مراکز آموزشی تربیتی به ادامه تحصیل مشغول خواهند شد تا در آینده به تبلیغ دین مبین اسلام در سطح استان و مناطق مختلف بپردازند.

معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: به منظور هماهنگی در خصوص راه‌اندازی این حوزه‌های علمیه با مسؤلان حوزه و ائمه جمعه این شهرستانها جلساتی برگزار شده است.

وی افزود: با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم و امکانات اولیه از قبیل ساختمان آموزشی و خوابگاهی، این سه مدرسه علمیه در سال تحصیلی آینده راه‌اندازی خواهد شد.

 مقدم در ادامه با اشاره به تحصیل بیش از یک هزار طلبه در پایه‌های شش‌گانه در مدارس علمیه آذربایجان غربی، گفت: از این مجموع 200 طلبه امسال به تعداد طلاب استان اضافه شده است.

وی با اشاره به فعالیت هشت حوزه علمیه در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، شاهین‌دژ، تکاب و سلماس، اظهار داشت: طلاب در این مدارس زیر نظر یک صد استاد مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

نتهای پیام/61009/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول