اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

روان‌شناسی کتاب در کشور رعایت نمی‌شود

امام جمعه آبادان گفت: روان شناسی کتاب در کشور رعایت نمی‌شود و افراد به خاطر نداشتن اطلاعات کافی از علایق خود برای انتخاب کتاب از این نعمت دوری می‌کنند.

روان‌شناسی کتاب در کشور رعایت نمی‌شود

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: برخی کتاب‌ها سازنده است و برخی کتاب‌ها نیز تخریب کننده و مناسبتی با تفکر افراد ندارند.

وی ادامه داد: روان شناسی کتاب در کشور رعایت نمی‌شود و افراد به خاطر نداشتن اطلاعات کافی از علایق خود برای انتخاب کتاب از این نعمت دوری می‌کنند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: کتاب غیر از جهات درسی در ابعاد دیگر مظلوم واقع شده است و اغلب کتاب‌ها برد مطالعاتی ندارند.

وی همچنین عنوان کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های این شهرستان نگران کننده است و در شهری که بالغ بر 300 هزار جمعیت دارد تنها در هفته کتاب 2 هزار جلد در اختیار کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد که این موضوع جای تامل و نگرانی دارد.

وی اضافه کرد: این موضوع باید هر چه سریع‌تر توسط دست اندرکاران کتاب در آبادان مورد بررسی قرار گیرد و این شهر از این بحران فرهنگی خارج شود.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: امروز شاهد هستیم که کتابفروشی‌ها ظرفیت‌های خود را از کتاب‌های ترجمه شده بی‌محتوا پر کرده‌اند که این کار بسیار خطرناکی است و مخاطبان نیز اغلب برای خرید این کتاب‌های کم محتوا اقدام به خرید و خواندن می‌کنند.

وی یکی از مواردی را که مربوط به بروز طلاق‌های بی‌شمار شده است را عدم وجود مطالعه خواند و عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است و کاش جوانان ما پیش از ازدواج از کتاب‌هایی در خصوص ازدواج استفاده کنند و از آنها بهره گیرند.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: چه خوب است که هدایای ما به دیگران یک کتاب باشد البته کتابی که طبق سلیقه خودمان نباشد و این به مسئله روانشناسی کتاب باز می‌گردد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم در زمینه کتاب و کتابخوانی تحولی صورت پذیرد و تجربیات گذشتگان و زندگی صالح را از این طریق آموخته و در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/72013/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول