اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علاقه شدید خردسال 4 ساله نقده‌ای به کتابخوانی

مسئول کتابخانه شهید علی علمی نقده از به امانت بردن 168 جلد کتاب در طول چهار ماه عضویت کتابخانه‌ای کوچک‌ترین عضو این کتابخانه خبر داد.

علاقه شدید خردسال 4 ساله نقده‌ای به کتابخوانی

زکیه لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه از سنین کودکی در میان افراد، می‌تواند تأثیر مهمی در گرایش آنان به مطالعه در بزرگسالی باشد.

وی در این میان کوچک‌ترین عضو کتابخانه شهید علی علمی نقده را خردسالی چهار ساله عنوان کرد و افزود: این شخص ریحانه معصومی نام دارد و از چهار ماه گذشته به عضویت این کتابخانه در آمده است.

لطفی از به امانت بردن 168 جلد کتاب توسط این کودک در طول چهار ماه عضویت او در بخش کودک این کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: به گفته مادر این کودک، علاقه شدید ریحانه به مطالعه و نزدیکی محل سکونت آنها به این کتابخانه عامل موثر در عضویت او در این کتابخانه و به امانت بردن این تعداد کتاب بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود استقبال ریحانه و کودکان بسیار از بخش کودک این کتابخانه، همواره والدین از محدود بودن کتاب‌های مناسب برای گروه‌های سنی الف و ب در این کتابخانه گلایه‌مند بوده و خواستار تقویت این بخش از کتابخانه‌ها هستند.

مسئول کتابخانه شهید علی علمی نقده وجود کتاب‌های جدیدالانتشار در میان مجموعه کتاب‌های بخش کودکان را عاملی مهم در افزایش گرایش کودکان در مراجعه به کتابخانه و مطالعه کتاب‌های آن عنوان کرد و افزود: این امر نیازمند توجه متولیان فرهنگی نسبت به تجهیز بیش‌تر این بخش از کتابخانه‌ها است.

لطفی افزایش قدرت تفکر و تمرکز در کودک را از مهم‌ترین مزایای مطالعه کتاب برای کودکان عنوان کرد و افزود: والدین با توجه به این مسئله می‌توانند ضمن ایجاد انگیزه و علاقه برای مطالعه در میان کودکان خود، ذهن آنها را با خواندن مطالب مناسب و مقتضای سنی آنها بارورتر ساخته و در این راستا فرزندان خود را با محیط‌های فرهنگی مناسب از قبیل کتابخانه‌ها آشنا سازند.

وی انتخاب کتاب مناسب با توجه به سن و شرایط فکری کودک را دیگر عامل مهم در جذب آنان به مطالعه بیان و تصریح کرد: کتابداران می‌توانند راهنمای خوبی در انتخاب کتاب‌های مناسب برای کودکان باشند.

لطفی ایجاد عادات صحیح در میان کودکان را از جمله رسالت‌های مهم والدین در تربیت آنان عنوان کرد و افزود: اگر کودکان با مطالعه قصه‌ها و داستان‌های کتابی به خواب روند این مسئله پس از مدتی به صورت عادت در آنها تبدیل شده و سبب مأنوس شدن آنها با کتاب و کتابخوانی در دیگر مراحل زندگی نیز می‌شود.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول