اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابداران ایران:

عادت به مطالعه بیش از آمار و ارقام کتابخوانی اهمیت دارد

رئیس انجمن کتابداران ایران گفت: عادت به کتابخوانی و علاقه به مطالعه در بحث کتابخوانی حائز اهمیت است نه آمار و ارقام و سرانه‌های مطالعه که امروز به دغدغه مسئولان تبدیل شده است.

عادت به مطالعه بیش از آمار و ارقام کتابخوانی اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سعید رضایی شریف‌آبادی، عصر امروز در سیزدهمین نشست یزدشناسی اظهار داشت: نباید دلخوش به آمار و ارقام مطالعه باشیم مثلا اگر 75 دقیقه مطالعه به 275 دقیقه تبدیل شود اما تاثیر مطالعه در جامعه احساس نشود، بی‌فایده خواهد بود.

وی تاکید کرد: حلقه مفقوده ما در بحث کتابخوانی، ایجاد ایستگاه مطالعه و یاد یار مهربان و .... نیست، گرچه همه اینها کمک است اما اصل اولیه و حلقه اولیه، علاقه‌مندی مردم به مطالعه است.

رضایی شریف‌آبادی تصریح کرد: اگر فرهنگ ما فرهنگ کتابخوانی شد، نبود برخی امکانات احساس نمی‌شود و معتقدم در امر کتابخوانی باید اصل درست شود.

وی اظهار امیدواری کرد: استان یزد در ریشه‌کنی بی‌سوادی، ورود به دانشگاه و عبور از سد کنکور و ... سرآمد است و امیدوارم بتواند روزی در امر مطالعه و کتابخوانی و عشق مردم به کتاب نیز در کشور سرآمد باشد.

رئیس انجمن کتابداران ایران تاکید کرد: عادت کتابخوانی و مطالعه توسط تکرار در مطالعه ایجاد می‌شود و این عادت باید از کودکی در خانواده‌ها نهادینه شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه مردمی زمانی شکل می‌گیرد که مردم مشتاق کتابخوانی باشند و این اشتیاق باید در مردم ایجاد شود.

در سیزدهمین نشست یزدشناسی که با محوریت و موضوع کتاب در کتابخانه وزیری یزد برگزار شد، از مصحف شریف قرآن که به دست کارکنان حراست و خانواده‌های آنها کتابت شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/2464/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول