اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا مطرح کرد

آمار استفاده از کتابخانه‌ها در نکا نگران کننده است

امام جمعه نکا گفت: آمار و ارقام استفاده از کتابخانه‌ها در نکا نگران کننده است و اینکه چرا این استان دارای ردیف قابل قبولی در مطالعه نیست باید توسط کارشناسان بررسی شود.

آمار استفاده از کتابخانه‌ها در نکا نگران کننده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی صبح امروز در دیدار با تعدادی از اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان نکا و کارشناسان این حوزه بیان داشت: برای افزایش سطح بهره‌وری مردم از مقوله کتاب و کتاب‌خوانی باید آمار مطالعه فضای مجازی را با هم داشته باشیم.

وی اظهار داشت: به وجود آمدن فضای مجازی در سال‌های اخیر موجب کمرنگ شدن فضای حقیقی مطالعه شده است و به دلیل در دسترس بودن سریع منابع در فضای مجازی بیشتر مراجعه‌ها به کتاب از این طریق است.

امام جمعه نکا افزود: باید بدانیم که جایگزینی فضای مجازی به جای کتاب در درازمدت ملموس نیست و باید مراجعه‌ها به کتابخانه‌ها را هدف‌دار کنیم.

محمدی لایینی گفت: بسیاری از اطلاعات عمومی و تخصصی با جست‌وجو در فضای مجازی قابل دسترسی است و به همین دلیل باید برای گسترش کتاب‌خوانی در فضای حقیقی و کاغذی در کتابخانه‌ها و در بین مردم ایجاد انگیزه کنیم تا سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: کتاب باید بیش از آنچه امروز در جامعه منزلت دارد دارای منزلت و بزرگی باشد و جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشته باشد.

امام جمعه نکا افزود: آمار و ارقام استفاده از کتابخانه‌ها در نکا نگران کننده است و اینکه ما در استان دارای ردیف قابل قبولی در مطالعه نیستیم باید توسط کارشناسان بررسی شود تا سرانه مطالعه افزایش یابد.

محمدی لایینی گفت: باید بخشی از هزینه‌های زندگی ما به کتاب و کتاب‌خوانی اختصاص یابد و بدانیم کتاب نیز نوعی تغذیه است و همچنان که برای غذا، پوشاک و لباس خود هزینه‌ در نظر می‌گیریم باید برای غذای روح خود یعنی کتاب نیز هزینه کنیم.

وی افزود: امروز کتاب در جامعه به دلیل استفاده از فضای مجازی، مهجور مانده است و همچنان که مهجور و متروک ماندن قرآن، شکایت این کتاب آسمانی را در پی دارد، متروک گذاشتن کتاب نیز درست نیست و باید کتاب از مهجوریت خارج شود.

*راه‌اندازی نخستین کتابخانه مشارکتی در نکا

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا نیز در سخنانی اظهار داشت: آموزش و پرورش دارای کتابخانه مجهزی است که مورد استفاده دانش‌آموزان در رده‌های مختلف تحصیلی است.

ولی علی‌نژاد گفت: با رایزنی انجام شده با امور کتابخانه‌ها، به‌زودی کتابخانه آموزش و پرورش نکا به عنوان کتابخانه مشارکتی فعالیت خود را ادامه می‌دهد تا عموم جامعه بتوانند از کتاب‌های مختلف این کتابخانه استفاده کنند.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کتاب، توزیع بسته‌های کتاب مختلف در مدارس، استفاده از کارشناسان کتابخانه در مدارس، تهیه روزنامه دیواری در رابطه با کتاب و کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و... از برنامه‌های ما در طول هفته کتاب است.

انتهای پیام/86002/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول