اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک خیر همدانی انجام شد

300 متر زمین وقف کتاب / احداث مجتمع فرهنگی در همدان

توسط مسعود میدانچی از خیران همدانی 300 متر زمین به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال برای احداث مجتمع فرهنگی با تعبیه کتابخانه در همدان وقف شد.

300 متر زمین وقف کتاب / احداث مجتمع فرهنگی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مسعود میدانچی رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز همدان، خود از خیران عرصه کتاب است و تاکنون در زمینه‌های زیادی با نیک‌‌اندیشی برای یاری جامعه گام بر داشته است.

وی همچنان در حوزه خیر رساندن فعالانه در حال خدمت به مردم جامعه است.

میدانچی عضو هیئت امنای جامعه خیران مدرسه‌ساز و خیران مسکن‌ساز  است و در این خصوص نیز خدمات‌دهی دارد.

وی پیشنهاد دهنده جایزه ابن سینا به یونسکو و همچنین کتابی در مورد زندگی و شخصیت بوعلی سینا  تألیف کرده است. 

میدانچی در زمینه فعالیت‌هایش گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه کتاب معجزه الهی پیامبر (ص) است، اظهار کرد: مقدس‌ترین کتاب ما قرآن است که امید داریم منویاتش شامل حال همه شود.

وی افزود: عنصر تأثیرگذار در زندگی بشر کتاب است که باید مورد توجه همگان باشد، زیرا کتاب مفید روشنگر و رهایی بخش انسان از جهل و ارتقا دهنده اقتدار اجتماع است.

این خیر همدانی با بیان اینکه بخش اعظم امور یک جامعه مرتبط با فرهنگ است که از اهمیت فوق العاده‌ای نیز برخوردار است، ابراز کرد: توجه به عواملی نظیر کتاب و کتابخوانی که در صعود و یا نزول فرهنگ نقش مهمی دارد، یک امر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه خیر یک صدقه جاری است، بیان کرد: نخستین کتابخانه خیرساز استان همدان در تویسرکان بنا گذاشته شده است. 

میدانچی با بیان این که فعالیت خیرخواهانه جاودان برای دنیا و آخرت انسان است، تأکید کرد: خوشبختانه تویسرکان در کار خیر از استان همدان جلو بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کار فرهنگی در کنار کارهای دیگر اهمیت فوق العاده‌ای دارد، افزود: در عرصه کتاب و کتابخوانی با هم‌یاری دوستان در استان در انجمن خیران کتابخانه‌ساز فعالیت دارم.

این خیر همدانی با اشاره به تألیف کتابی با نام «دانایی جهان، پور سینا»، از ساخت مجتمع فرهنگی در استان همدان خبر داد و یادآور شد: زمینی از مادرم در یک نقطه مناسب شهر همدان به من ارث رسیده بود که آن را وقف کتاب کردم.

وی متراژ زمین را 300 متر مربع به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مجتمع فرهنگی که بخشی از آن مختص به کتابخانه است در بلوار شهید مصیب در مسیر دره مراد بیک همدان احداث می‌شود.

میدانچی در پایان تعداد خیران فعال استان همدان در امور مسکن، کتابخانه و مدرسه را هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول