اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی بنیاد شهید بهارستان خبر داد

تدوین کتاب زندگی‌نامه 170 شهید بهارستان

معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهارستان از تدوین کتاب زندگی‌نامه 170 شهید سرافراز این شهرستان خبر داد.

تدوین کتاب زندگی‌نامه 170 شهید بهارستان

امیر پورجوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، از جمله دوران پرافتخار و بابرکت تاریخ ایران است.

وی تصریح کرد: در این دوران کشورهای غربی برای ضربه زدن به ملت ایران و انقلاب اسلامی تمام توان خود را جمع کرده و بیش از 40 کشور اروپایی و آمریکایی به رژیم جنایتکار بعث عراق تسهیلات جنگی ارسال و کمک نظامی می‌کردند.

معاون بنیاد شهید شهرستان بهارستان افزود: این در حالی است که ملت ایران با دست‌های خالی و بهره‌مندی از روحیه بسیجی و شهادت‌طلبی به فرمان امام شهیدان (ره) لبیک گفته و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

پورجوادی بیان داشت: حضور جهادی و بسیجی‌وار ملت ایران در جنگ تحمیلی موجب شد که تمام دشمنان ایران از ناتوانی خود در برابر فرهنگ بسیجی آگاه شوند و به شکست خود اعتراف کنند.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان و ولایت‌مداری آنها نبود، دشمنان اسلام و انقلاب در تحقق اهداف شوم خود از جمله تعرض به ایران اسلامی و فتح 3 روزه تهران دست می‌یافتند.

*ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهارستان با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی ایثارگران دفاع مقدس به نسل جوان گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی در جهان سربلند و با عزت باشد، باید این فرهنگ به درستی به نسل جوان منتقل شود و جوانان ما با شهدا و ایثارگران آشنا باشند.

پورجوادی اظهار داشت: در همین راستا تلاش‌های خوبی در شهرستان بهارستان صورت گرفته که یکی از آنها تدوین کتابی حاوی خاطرات، زندگی‌نامه،‌ آثار و وصایای 170 شهید سرافراز این شهرستان است.

وی افزود: کتاب فوق که گنجینه شهدای بهارستان نام دارد با انجام کارهای تخصصی و کارشناسی تدوین شده و حاوی مطالب مربوط به این شهدای بزرگوار از جمله تصاویر منتشر نشده، زندگی‌نامه، اسناد و وصایای است.

معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهارستان افزود: همچنین برای جمع‌آوری خاطرات مربوط به 170 شهید این شهرستان گفت‌وگوهای مفصلی با خانواده معظم شهدا صورت گرفته و در هر خاطره تلاش شده است تا یکی از جنبه‌های اخلاقی و معنوی این شهدا مورد توجه قرار گیرد.

پورجوادی اعلام کرد: کتاب گنجینه شهدای بهارستان به مناسبت هفته بسیج منتشر شده است.

به گفته وی در این کتاب خاطرات و اسنادی مربوط به زندگی شهدای بزرگواری چون علی‌محمد اسکندری، فریبز امیر کاویانی، سعید تربتی، رضا جعفری، مهراب حشمتی، غلامرضا حیدری، علیرضا سالک نوروزی، داود سعادتی، شهیدان قربانعلی و غدیر علی عابدی، شهیدان یونس و محمد رضا کاووسی، شهیدان محمد و حسن کازرانی، شهیدان حبیب‌اله و نصراله میرزایی، علی کریمی، لطیف نامور، محرمعلی یوسفی و شهید روحانی اسماعیل ابوترابی منتشر شده است.

انتهای پیام/2302/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول