اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پژوهشگاه شاخص‌پژوه صورت گرفت

احداث مجموعه‌ای پژوهشی در قالب قرارداد B.O.T در دانشگاه اصفهان

رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان گفت: برای نخستین بار مجموعه‌ای پژوهشی در قالب قرارداد B.O.T در دانشگاه اصفهان توسط پژوهشگاه شاخص‌پژوه احداث شده است.

احداث مجموعه‌ای پژوهشی در قالب قرارداد B.O.T در دانشگاه اصفهان

امیر محمود‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعامل پژوهشگاه شاخص‌پژوه و دانشگاه اصفهان اظهار کرد: براساس این قرارداد، پژوهشگاه شاخص‌پژوه برای نخستین بار در کشور توفیق یافت که در راستای عملیاتی کردن حضور و تعامل بخش خصوصی در بدنه بخش دولتی و با روش قرارداد B.O.T  مجموعه‌ای پژوهشی را با هدف انتفاع دو طرفه در سایت دانشگاه اصفهان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: قرارداد‌های B.O.T  و یا به عبارت دیگر قرارداد‌های ساخت، بهره‌برداری و انتقال یا واگذاری به قرارداد‌هایی گفته می‌شود که در آن شرکت یا شرکت‌هایی که توان مالی و فنی لازم را دارند، در مقابل دریافت امتیازاتی اقدام به اجرای پروژه‌های سنگین مالی می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان تصریح کرد: همچنین این شرکت‌ها برای مدت معینی از پروژه منتفع و سپس پروژه را به طرف مقابل انتقال می‌دهند.

وی افزود: با توجه به قدمت، ظرفیت‌های علمی، زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه اصفهان و نیز توانمندی‌های بارز پژوهشگاه شاخص‌پژوه به عنوان جزئی از بخش خصوصی فعال و توانمند کشور در مهرماه سال گذشته قراردادی در قالب B.O.T منعقد کرد.

محمود‌زاده تاکید کرد: در این قرارداد مقرر شد که پژوهشگاه سه مجموعه ساختمان شامل پژوهشکده مخاطرات محیطی، دانشکده آموزش‌های مجازی دانشگاه اصفهان و پژوهشگاه شاخص‌پژوه را در محوطه‌ای از سایت دانشگاه اصفهان احداث کرده، به بهره‌برداری رسانده و تحویل دانشگاه اصفهان بدهد.

وی با بیان اینکه بر‌اساس این قرار‌داد پژوهشگاه شاخص‌پژوه به عنوان مجری طرح، فعالیت‌های اجرایی قرارداد را از مهر ماه سال گذشته آغاز کرده است، ادامه داد: این قرارداد در مدت کمتر از پنج ماه با مدیریت و برنامه‌ریزی قوی پژوهشگاه شاخص‌پژوه در اسفندماه سال گذشته به اتمام رسیده است.

رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان با اشاره به اینکه این قرارداد در فروردین ماه امسال نیز مورد بهر‌ه‌برداری قرار گرفت، گفت: براساس این موضوع مجموعه فعالیت‌هایی را در اولویت کاری خود به صورت مشترک با دانشگاه اصفهان انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: احداث ساختمان در سایت دانشگاه اصفهان در قالب قرارداد B.O.T و اهدای یک واحد ساختمان به دانشگاه اصفهان و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری به صورت مشترک با استفاده از این قرارداد صورت می‌گیرد.

محمود‌زاده همچنین برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان و پژوهشگاه را از دیگر مفاد این قرارداد دانست و افزود: اخذ رشته‌های جدید توسط پژوهشگاه از دیدگاه هم‌پوشانی رشته‌های دانشگاه اصفهان نیز براساس این قرارداد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: محقق شدن منویات رهبر معظم انقلاب در راستای حضور فعال و علمی و بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی و توجه به اصل 44 قانون اساسی از مزایای این قرارداد است.

رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان اضافه کرد: بهره‌گیری از خصوصیت چابکی بخش خصوصی در زمینه‌های پژوهشی، حمایت‌های خاص از پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی و هم‌پوشانی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی از دیگر مزایای این قرارداد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول