اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز خبر داد

بررسی دو طبقه شدن خیابان ملاصدرا و انقلاب شیراز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شوررای اسلامی شهر شیراز از بررسی امکان دو طبقه شدن خیابان ملاصدرا و انقلاب این شهر خبر داد.

بررسی دو طبقه شدن خیابان ملاصدرا و انقلاب شیراز

احمدرضا نقیب‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: احداث خیابان دو طبقه باید توجیه اقتصادی و فنی داشته باشد و پیگیری برای احداث چنین پروژه‌ای در خیابان ملاصدرا انجام و مشاور مربوطه چند گزینه را ارائه کرده که در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به وضعیتی که خیابان‌های مرکزی شیراز دارند دو طبقه کردن آنها از نظر اجرایی مسائل و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند و از همین رو نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد که خود این خیابان‌های دو طبقه تبدیل به معضل نشوند.

تجاوز موتورسیکلت به حریم پیاده استثنا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از طراحی‌های روز در مانع‌گذاری پیاده‌روها برای ممانعت از ورود موتورسیکلت‌ها را ضروری ندانست.

وی بدون اشاره به سخنان معاون اجرایی شهردار منطقه دو شیراز که از اجرای نوعی طرح لوله‌ای شکل خبر داده بود که عبور از آن برای معلولان و کالسکه ایجاد مشکل نمی‌کند اما مانع از ورود موتورسیکلت‌ها به پیاده‌رو می‌شود، گفت: برخی مسائل شهری وجود دارد که جنبه‌های مختلف موضوع آن ما را هدایت می‌کند چه تصمیمی بگیریم.

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: پیاده رو محل رفت‌و‌آمد امن شهروندان محسوب می‌شود که در شرایط جسمی و سنی مختلف هستند.

وی بیان کرد: گاه قرار است یک مانع برای عبور حرکت موتور‌سیکلت در پیاده‌رو ایجاد شود اما موجب آسیب رساندن به حرکت شهروندان، معلولان یا سالمندان می‌شود.

نقیب‌زاده ادامه داد: در چنین شرایطی تصمیم جامع به این سمت می‌رود که اقدامی صورت نگیرد و بر مبنای تخلفات که چندان گسترده نیست برای عبور افراد مانع‌گذاری نشود.

وی ابراز داشت: گاه ممکن است علاوه بر تزاحم موتورسیکلت‌ها، خودروها نیز در پیاده‌رو پارک و یا حتی حرکت کنند اما این استثنائات و تخلفات نمی‌تواند مبنای برنامه‌ریزی باشد و از این رو با توجه به تجربیات امروزی کارشناسان سازمان ترافیک در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در مورد کمبود تابلوها و علائم رانندگی در برخی تقاطع‌های تازه احداث شده که باعث سردرگمی شهروندان برای انتخاب مسیر می‌شود نیز گفت: برخی پروژه‌ها مانند بصیرت هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و در حقیقت الان به صورت آزمایشی کار می‌کند و ضعف‌هایی وجود دارد که نخستین دستور کار هفته بعد، کمیسیون حمل و نقل بررسی همین موارد است.

حضور دو عضو شورا در نمایشگاه حمل و نقل دوبی

وی در ادامه پیرامون مصوبه شورا مبنی بر حضور دو عضو آن در نمایشگاه دوبی گفت: هر ساله نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه حمل و نقل برای تبادل اطلاعات در زمینه آخرین دستاوردها، روش‌های مدیریتی و تجهیزات دنیا با حضور افراد توانمند فعال در این حوزه‌ها برگزار می‌شود.

نقیب زاده اضافه کرد: موضوع به روز بودن اطلاعات مجموعه مدیریت شهری یکی از مباحثی است که باید همواره دنبال شود و از این رو چنین برنامه‌هایی توسط شهرداری رصد شده و با هماهنگی که صورت می‌گیرد تعدادی از اعضای شهرداری و شورا در این برنامه‌ها حضور پیدا کرده و گزارش خود را به شورا ارائه می‌دهند.

به گزارش فارس، با وجود سخنان نقیب‌زاده مبنی بر اینکه کارشناسان شهری در شیراز در مورد احداث مانع برای ممانعت از ورود موتورسیکلت و خودرو به پیاده‌روهای این شهر به جمع‌بندی نرسیده‌اند، پیام معابر فرد معاون اجرایی شهردار منطقه دو چندی پیش در جمع خبرنگاران گفته بود که در پیاده‌روهای منطقه دو و از جمله در خیابان نادر با گذاشتن سنگ‌های تزئینی مانع از پارک خودرو در پیاده‌روها می‌شویم تا مردم بتوانند به راحتی تردد کنند.

انتهای پیام/ 2448/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول