اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنابر مصوبه شورای اسلامی

شهرداری متولی اجرای طرح قرارگاه فرهنگی شیراز شد

بنابر مصوبه امروز شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری این شهر متولی راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی احمدبن موسی(ع) شد.

شهرداری متولی اجرای طرح قرارگاه فرهنگی شیراز شد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی امروز در حاشیه شانزدهمین جلسه علنی این نهاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در شرایط تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان به جد به مجموعه‌ای برای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی نیاز داریم و در این زمینه هیچ مجموعه‌ای توان عملیاتی شهرداری را ندارد.

محمدرضا هاجری افزود: در این زمینه نماینده ولی فقیه در فارس موافقت خود را اعلام کرد و مقرر شد مراحل و شرایط و اساسنامه این قرارگاه به استحضار آیت‌الله اسدالله ایمانی رسانده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همین زمینه به خبرنگار فارس ابراز داشت: در تمام ایام و به ویژه فصول تعطیل معضل بزرگ پر کردن اوقات فراغت و غنی‌سازی آن بسیار جدی است.

غلام مهدی حقدل ادامه داد: در حال حاضر به سبب آن که هماهنگی مناسب بین دستگاه‌های فرهنگی وجود ندارد بسیاری از ظرفیت‌ها بی‌استفاده می‌ماند و وجود یک قرارگاه در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: این قرارگاه تنها مختص شهر شیراز است و مسائل و معضلات ویژه این کلان‌شهر را در دستور کار دارد و لازم است در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین دستگاه‌های متولی فرهنگی نوشته و وظایف هر یک مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در بررسی این طرح انتقاداتی توسط برخی از اعضای شورا مطرح شده مبنی بر اینکه این طرح منجر به آن نشود که بقیه دستگاه‌های متولی فرهنگی کنار کشیده و تمام مسائل بودجه‌ای را بر عهده شهرداری بگذارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا در همین زمینه نیز به خبرنگار ما گفت: بسیاری از امور فرهنگی درآمدزا است و این‌گونه نیست که لازم باشد تا تنها برای این امور هزینه شود.

محسن معین افزود: می‌توان از منابع اوقاف یا سایر متولیان فرهنگی نیز در این قرارگاه استفاده کرد.

حوزه و دانشگاه به میدان بیایند

شهردار شیراز در همین زمینه به خبرنگار فارس ابراز داشت: کار فرهنگی تنها کار مذهبی نیست و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم شیراز و من به عنوان شهردار این شهر باید شرایط شادی، نشاط عمومی، ورزش همگانی و داشتن شهری فرهنگی و پویا را ایجاد کنم که یکی از محورهای آن امور دینی است.

علیرضا پاک فطرت افزود: شهرداری می‌تواند محوریت این کار را بر عهده گیرد اما بهتر است تدوین اساسنامه و نقشه راه قرارگاه به متخصصان و کارشناسان فرهنگی و اهالی حوزه و دانشگاه سپرده شود.

وی بیان کرد: در کتاب قانون شهرداری برای انجام این امور قواعدی مشخص شده و نباید کار به گونه‌ای پیش رود که اگر مشکل فرهنگی پیش آمد بگویند شهرداری صلاحیت امور کلان فرهنگی را نداشت.

به گزارش فارس، در آخرین جلسه شورای شهر شیراز طرح انحلال سازمان احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ابقا آن به عنوان مدیریتی زیرمجموعه شهرداری رای نیاورد و با وجود مخالفت شهردار مقرر شد این سازمان همچنان به کار خود ادامه داده و حمایت اعتباری لازم توسط شهرداری از آن صورت گیرد.

انتهای پیام/2448/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول