اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان و بلوچستان

حدود 10 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری فعالیت دارند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان از فعالیت 10 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در سیستان و بلوچستان خبر داد.

حدود 10 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری فعالیت دارند

علیرضا مجرد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اظهار داشت: تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در بخش باری 6 هزار و 536  و  در بخش مسافری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری 3 هزار و 413 است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمر متوسط ناوگان حمل و نقل در بخش باری هشت سال و در بخش مسافری 13 سال  است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در کشور، استان سیستان و بلوچستان یکی از جوانترین ناوگان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به تعداد ناوگان مینی بوسی استان که حدود یک هزار و 227 دستگاه است افزود: میانگین عمر این ناوگان  3/22 سال ( عمر کمتر از 20 سال تعداد 295 دستگاه و بین 20-25 سال 475 دستگاه و بالای 25 سال 457 دستگاه) بوده که از این تعداد 840 دستگاه در بخش برون‎شهری فعالیت هستند.

این مسئول افزود: بر اساس اعلام شرکت‎های حمل و نقل استان 240 دستگاه مینی‌بوس برای پوشش کامل مسیرهای روستایی باید به ظرفیت کنونی افزوده شود که به نوبه خود استعداد و توان این نوع ناوگان را در استان کاهش داده است.

مجرد گفت: مهم‎ترین مشکل ناوگان مینی بوسی در سیستان و بلوچستان معضل فرسودگی است که با توجه به اینکه تولیدات داخلی مینی بوس مطابق استاندارهای جاده‎ای و جهانی نیست رانندگان این نوع ناوگان با مشکل مواجه هستند که دولت می‎تواند با آسان سازی روند واردات این نوع خودرو این معضل را پوشش دهد.

انتهای پیام/75004/ن20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول