اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان:

سیستم حمل و نقل عمومی همدان با کلانشهرها فاصله دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی همدان با سیستم حمل و نقل کشورهای پیشرفته و کلانشهرهای کشور فاصله دارد که باید به وضعیت مطلوب برسد.

سیستم حمل و نقل عمومی همدان با کلانشهرها فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی همدان، عباس صوفی در دیدار با مدیران سازمان تاکسیرانی همدان اظهار کرد: به طور معمول بخشی از چالش‌های شهرها در سیستم حمل‌ و نقل آن‌ها نهفته است و در ارزیابی وضعیت شهرها و وضعیت زندگی شهروندان، یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده و اثرگذار، شرایط و کیفیت حمل‌ و نقل درون‌شهری است.

وی افزود: آلودگی هوا، آلودگی صوتی، مشکلات بهداشتی و روانی برای شهروندان و بسیاری از موارد دیگر از چالش‌هایی است که امروزه به واسطه بخش حمل‌ و نقل در شهرهای مختلف کشور قابل مشاهده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی همدان با سیستم حمل و نقل کشورهای پیشرفته و کلانشهرهای کشور فاصله دارد که باید به وضعیت مطلوب رسیده و رضایتمندی عمومی حاصل شود.

وی افزود: سازمان تاکسیرانی باید به سمت مکانیزه شدن و هوشمند سازی ناوگان حرکت کند چرا که با هوشمند شدن ناوگان، اطلاعات و آمار درستی می‌توان در اختیار داشت و برنامه‌ریزی لازم را برای پویا شدن و به روز شدن خدمات تدوین کرد.

صوفی گردآوری اطلاعات، ارزیابی وضعیت موجود، مطالعات بهینه‌سازی سیستم‌های حمل و نقل همگانی نظیر تاکسیرانی، اتوبوسرانی و در آینده نزدیک دیگر سیستم‌های انبوه‌‌بر، همچنین مکانیزاسیون سیستم‌های حمل و نقل، مطالعات ایمنی ترافیک را از جمله اقدامات در دست بررسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برشمرد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ترافیک نیز اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای در دستور کار باید قرار داد، گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی شهردار همدان در تلاشیم تا فرهنگ  حمل و نقل و ترافیک بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بر حل موضوعات و تغییر رفتارهایی که منجر به اعمال نظم و قانون می‌شود، بیشتری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان خطاب به مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان گفت: با رویکرد فرهنگی نظیر آموزش شهروندی، آموزش تاکسیرانان و... باید در راستای ارتقاء سطح قانونمداری و فرهنگی شهروندان و تاکسیرانان اقدام شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان نیز بیان داشت: ناوگان تاکسیرانی شهر همدان حمل و نقل روزانه بیش از 450 هزار نفر مسافر را با تعداد 3 هزار و 500 دستگاه تاکسی انجام می‌دهد.

محمود حضرتی داشتن سیستم حمل و نقل شاداب و پویا و برنامه‌ریزی منسجم را از اولویت‌های کاری سازمان دانست و گفت: برنامه‌های متنوعی از قبیل مهندسی مجدد خطوط، مکانیزه شدن و هوشمندسازی ناوگان، برنامه‌های فرهنگی و... در دستور کار سازمان قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نیز گفت: رسیدگی به وضع معیشتی رانندگان تاکسی و رسیدگی به دغدغه‌های رانندگان حائز اهمیت است و باید به این مسئله رسیدگی شود.

کامران گردان عنوان کرد: رانندگان تاکسی نقش مهمی در زندگی شهری ایفا می کنند و با این حال بسیاری از آنها مشکلات و دشواری‌های زیادی در زمینه‌های کاری و حتی زندگی شخصی خود دارند.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی و خانواده‌های آنها بیش از 15 هزار نفر از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: اقتصاد و معیشت این افراد، به تعداد مسافری بستگی دارد که در هر روز جا به جا می‌کنند بنابراین فشارهای کاری و اقتصادی از یک سو و فشارهای محیطی، اجتماعی و ذهنی از سوی دیگر در کار این رانندگان زحمتکش اثرگذار است.

انتهای پیام/89003/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول