اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خبر داد

سرمایه 530 میلیارد تومانی صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور گفت: در حال حاضر صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور دارای 530 میلیارد تومان سرمایه است.

سرمایه 530 میلیارد تومانی صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید عبدالکریم رضوی ظهر امروز در دومین کارگروه توسعه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانی، شهرستانی و زنان خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 83 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور وجود دارد.

وی با بیان این‌که 32 مورد از این صندوق‌ها در مراکز استان‌ها تشکیل شده است، ادامه داد: همچنین 10 مورد از صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور مربوط به بخش زنان روستایی و عشایری است.

وجود 35 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی در کشور

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور افزود: از تعداد 83 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور در حال حاضر 6 صندوق مربوط به بخش تخصصی ملی است.

رضوی با بیان اینکه بیشترین تعداد صندوق‌ها مربوط به صندوق‌های شهرستانی است، اذعان داشت: در حال حاضر 35 صندوق در بخش شهرستانی در کشور وجود دارد.

وی از میزان سرمایه 530 میلیارد تومانی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور خبر داد و اضافه کرد: صندوق‌های شهرستانی زودتر از دیگر از صندوق‌ها در کشور تشکیل شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور ادامه داد: حدود 80 درصد سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی مربوط به صندوق‌های استانی و دیگر سرمایه مربوط به صندوق‌های شهرستانی، ملی تخصصی است.

رضوی متذکر شد: از 35 صندوق شهرستانی فعال در کشور در حال حاضر 10 صندوق در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آخرین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی در طبس تشکیل می‌شود، یادآور شد: با تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان طبس، خراسان جنوبی در ردیف استان‌های تهران و سمنان قرار می‌گیرد.

سرمایه 36.2 میلیارد تومانی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور اذعان داشت: سهم سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی 36.2 میلیارد تومان بوده که نسبت به سرمایه مجموع صندوق‌ها رقم قابل توجهی است.

رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 10 صندوق در بخش بانوان روستایی عشایری در کشور فعال است، تصریح کرد: از این تعداد دو صندوق در خراسان جنوبی فعال است.

وی ادامه داد: سرمایه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی مدال نخست کشور را داشته که باید در حفظ و تقویت این رتبه تلاش شود.

پیش‌بینی پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور به منابع مالی تامین‌کننده صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: منابع داخلی خود صندوق‌ها یکی از منابع تامین‌کننده منابع مالی صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی بوده که تاکنون یک هزار و 900 میلیارد تومان از این منابع به صورت وام‌های قرض‌الحسنه حداکثر چهار درصدی به سهام‌داران خود پرداخت کرده‌اند. 

رضوی اضافه کرد: از محل اعتبار سال 90 توسعه ملی یک‌هزار و 800 میلیارد تومان به سهامداران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از محل عاملیت توسعه ملی در سال گذشته 500 میلیارد تومان تسهیلات به سهامداران پرداخت شده است، تصریح کرد: همچنین امسال در حال انعقاد قرارداد هستیم و پیش‌بینی می‌شود 400 میلیارد تومان تسهیلات به سهام‌داران پرداخت شود.

عمده تسهیلات در بخش سرمایه‌گذاری مربوط به بخش سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی است

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور با بیان این‌که تسهیلات به تمام زیربخش‌های بخش کشاورزی تعلق گرفته است، یادآور شد: عمده این تسهیلات در بخش سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی ایجاد شده است.

رضوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود سرمایه صندوق‌ها در بخش دولتی افزایش یابد، اذعان داشت: بخشی از سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از محل فروش اموال و امکانات آزاد جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که از محل فروش اموال و امکانات آزاد جهاد کشاورزی مبلغ 150 میلیارد تومان سرمایه به صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی تزریق شود.

انتهای پیام/22481/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول