اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شرایط برای خروج کشاورزی از حالت سنتی مهیا است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید زنجیره کشاورزی علمی از قبل شخم تا برداشت و فرآوری محصولات با هم دیده شود،‌ گفت: شرایط برای خروج کشاورزی از حالت سنتی مهیا است.

شرایط برای خروج کشاورزی از حالت سنتی مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی به همراه معاون عمرانی و برخی از مدیران کل استانداری، بعد از ظهر امروز میهمان همکاران سابقش در جهاد کشاورزی بود تا از زبان آن‌ها مهم‌ترین چالش‌ها و تنگناهای این بخش را از زبان کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بشنود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در همه مدت صحبتش قادر به مخفی کردن خوشحالی‌اش برای حضور در بین همکاران جهادی‌اش در سال‌های جوانی مدیریت بر جهاد سازندگی، نبود، ادامه داد: از اینکه بعد از این سال‌ها می‌‌بینم که چارچوب و کلیت جهادی این مجموعه عظیم حفظ شده بسیار خوشحالم.

وی گفت: انجام کارهای کوچک ولی حساب‌شده و علمی و استفاده از ظرفیت عظیم آبی این استان، بهترین نسخه برای آبادانی کهگیلویه و بویراحمد از مسیر کشاورزی است.

*موضوعی که بیشتر در مورد آن حرف می‌زنیم تا عمل

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد، صحبت از منابع آبی و احداث سدها را موضوعی دانست که بیش از انجام یک اقدام عملی تأثیرگذار در مورد آن حرف زده می‌شود و تصریح کرد: احداث سدهای بزرگ پایین‌دستی نباید دسترسی این استان را از منابع آبی‌اش به منظور توسعه شیلات و باغات محروم کند.

خادمی بیان کرد: بیش از هر چیز دیگر در این حوزه تدبیر و کار کارشناسی راهگشا است که به همین منظور بهتر است با ایجاد و حمایت از طرح‌های کوچک در حوزه‌های مختلف و گسترده کشاورزی، زمینه اشتغال و درآمدزایی را از این بخش ببریم.

وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات و مطالعات کشوری، صنعت غذایی می‌تواند صنعتی پیشرو در مملکت ما باشد چرا که تقویت صنعت غذایی به معنی احیا و تقویت بسیاری از صنایع دیگر و نهایتا" رشد و پویایی اقتصاد یک جامعه می‌شود.

*برای خروج کشاورزی از سنتی به مدرن تلاش کنیم/جهاد کشاورزی مهم‌ترین سازمان اجرایی است

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد، بخش کشاورزی را بسیار گسترده و تأثیرگذار در حوزه اقتصاد دانست و اعلام کرد: از پشم گرفته تا فرش،‌ از دام گرفته تا ماهی و میوه همگی در حوزه کشاورزی هستند که برنامه‌ریزی روی این بخش به پویایی اقتصاد این استان منجر خواهد شد.

نماینده دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نقش موتور محرکه کشاورزی ابراز داشت:‌ در این استان، همه شرایط برای توسعه کشاورزی آماده است و من از مسئولان این بخش می‌خواهم که تمرکز خود را برای خروج کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از حالت معیشتی به صنعتی و تجاری بگذارند.

* هر قدم کوچک مدیران در بخش کشاورزی روی سفره‌‌های مردم قابل لمس است

خادمی در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش با تقدیر از زحمات مجموعه مدیریتی جهاد کشاورزی یادآور شد: این سازمان مهم‌ترین سازمان اجرایی است که گستره خدمات آن در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تا دل روستاها نیز رفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید به کمک کارشناسان و متخصصان این بخش،‌ برنامه منظم و هدفمندی را طراحی کنیم و بدانیم که برداشتن یک قدم نیز در حوزه کشاورزی،‌ اثرگذاری خود را در جامعه و بر سفره مردم خواهد داشت؛ خصوصیتی که در کمتر بخشی شاهد آن هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید زنجیره کشاورزی علمی از قبل شخم تا برداشت و فرآوری محصولات با هم دیده شود،‌ گفت: در این استان شرایط برای خروج کشاورزی از حالت سنتی به مدرن فراهم است.

انتهای پیام/82005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول