اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل:

110 هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های اردبیل جابجا شدند

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از 110 هزار و 164 مسافر از طریق فرودگاه‌های اردبیل جابجا شدند.

110 هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های اردبیل جابجا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی صفایی عصر امروز در نشست با مسئولان فرودگاه‌های اردبیل اظهار داشت: از این تعداد 103 هزار و 789 مسافر داخلی و شش هزار و 375 مسافر مربوط به پرواز عملیات حج است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال یک‌هزار و 20 پرواز در فرودگاه اردبیل نشست و پرواز داشته است، تصریح کرد: از این تعداد 26 پرواز داخلی و پرواز خارجی حج بوده است.

صفایی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در این فرودگاه به طور هفتگی 42 پرواز داخلی در مسیرهای تهران – مشهد انجام می‌پذیرد.

دستگاه ILS فرودگاه اردبیل با شش میلیارد تومان خریداری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: دستگاه ILS (فرود اتوماتیک) فرودگاه اردبیل با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان به ‌زودی خریداری و در فرودگاه اردبیل نصب می‌شود.

صفایی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این دستگاه میزان کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل که عمدتاً به ‌دلیل شرایط نامساعد جوی است، به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه دستگاه ILS جدید در کنار سیستم‌های LIGHTING و RVR حداقل دید را تا 500 متر کاهش می‌دهد،‌ یادآور شد: همین امر در کاهش تأخیرات و کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل مؤثر است.

صفایی همچنین از مشارکت استانداری در فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای نصب دستگاه ILS خبر داد و گفت: فنداسیون و زیرسازی محوطه نصب ILS در متراژ 300×120 متر توسط استانداری انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استانداری اردبیل تاکنون 28 میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار اختصاص داده و قرار است در مورد هزینه‌های سیستم روشنایی که از ملزومات ILS است نیز مشارکت کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه عملیات نصب این دستگاه توسط متخصصان اداره ‌کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌ها بخشی از هزینه‌های زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز نصب ILS به میزان 30 میلیارد ریال را تأمین کرده و قرار است کانکس و ملزومات این دستگاه را نیز تهیه کند.

صفایی خاطر نشان کرد: ILS و تجهیزات جانبی آن شامل روشنایی باند هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیارد ریال در بر خواهد داشت.

یکی از مهمترین و متداولترین دستگاه‌های ناوبری جهت نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌های با شرایط جوی نامناسب «سیستم نشستن به وسیله دستگاهILS((Instrument Landing System که در هنگام کاهش دید افقی به‌ دلایل (مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین ‌بودن ارتفاع سقف ابر ceilings) برای فرود امن هواپیما کمک قابل توجهی ارائه می‌کند.

آمادگی فرودگاه اردبیل برای برف‌روبی سریع در فصل زمستان

جلسه مانور عملیات برف‌روبی با بارش اولین برف سال در فرودگاه اردبیل برگزار شد. 

در این جلسه مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بر خدمات‌رسانی تمامی بخش‌ها اعم از ایمنی، آتش‌نشانی و ایرلاین‌ها مبنی بر تسریع عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی و در ارتباط با توانمندی و آمادگی نیروهای عملیاتی در زمان برف‌روبی تاکید کرد.

در این جلسه معاون عملیاتی فرودگاه اردبیل نیز به بخش‌هایی از توصیه‌های ایمنی و کاربردی در عملیات زمستانی و دستور‌العمل عملیات برف‌روبی سال 92 اشاره کرد.

در این جلسه بر شرکت‌های هواپیمایی توصیه شد با هماهنگی‌های مراقبت پرواز قسمت عملیات اسنوتام به مرکز گزارش شود.

در پایان اعضای جلسه نقطه نظرات مثبت و مساعدی ارائه داده و از امکانات و دستگاه‌های برف‌روبی بازدید و به صورت نمادین مانور برف‌روبی به صورت عملیاتی انجام شد.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول