اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس خبر داد

پرواز حجاج همدانی و لرستانی از فرودگاه همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با قول قطعی و مساعد مسئولان دست‌اندرکار در دی ماه 92 شاهد اعزام حجاج همدانی و لرستانی از فرودگاه همدان به سرزمین وحی خواهیم بود.

پرواز حجاج همدانی و لرستانی از فرودگاه همدان

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص استان همدان در منطقه غرب کشور و توریستی بودن این استان بحث فعالیت فرودگاه یکی از اولویت‌های کار نمایندگان در مجلس است.

وی افزود: ورود و خروج مسافر، گردشگر و حتی توریست خارجی تأثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی استان خواهد داشت و داشتن یک فرودگاه مدرن و به روز در استان بیشتر از قبل نیاز می‌شود.

خجسته اضافه کرد: بعد از گذشت 34 سال شرایط فرودگاه پایتخت تاریخ و تمدن ایران مناسب نیست و باید مسئولان استانی و کشوری در فعال کردن فرودگاه همدان در اسرع وقت اقدام کنند.

به گفته وی؛ ارزش سطوح پروازی همدان هزینه‌های هنگفتی را در بر داشت و صنعت هوانوردی در این استان در حال پیشرفت است که در خدمت مردم قرار می‌گیرد و با اعتبارات هزینه شده در حال حاضر فرودگاه همدان ظرفیت فراز و فرود هواپیمای 747 را نیز دارد که مهمترین زیرساخت در فرودگاه به شمار می‌رود.

خجسته با تأکید بر این که همدان باید یک فرودگاه در خور مردم این استان که میزبان پرواز‌های ملی و بین‌المللی داشته باشد، یادآور شد: عنوان کلان شهر بودن همدان موجب شده تا مردم این استان انتظار داشتن بهترین‌ها باشند و ما به عنوان خادم ملت در مجلس پیگیر محقق شدن خواسته مردم باشیم.

وی گفت: استان همدان مدخل ورودی استان‌های غربی کشور محسوب‌ می‌شود و وجود یک فرودگاه در شأن نام و تاریخ این استان یکی از نیازهای اصلی همدانی‌ها است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: طی جلسه خوبی که با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشور برای بررسی مشکلات فرودگاه همدان داشتیم قول مساعد و قطعی برای انجام پرواز‌های عمره‌گذاران همدانی از دی‌ ماه امسال از همدان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته وجود مشکلات فنی مانع از پرواز حجاج بیت‌الله الحرام از فرودگاه همدان شد، ابرار داشت: در دیدار با سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور مشکلات فرودگاه همدان در خصوص اعزام زائران بیت الله الحرام از این فرودگاه بررسی و قطعی شد که حجاج بیت‌الله الحرام استان‌های همدان و لرستان از این فرودگاه عازم سرزمین وحی شوند.

خجسته با اشاره به اینکه تاکنون قریب 30 میلیارد تومان برای بروز رسانی و مرمت فرودگاه همدان هزینه شده است، اضافه کرد: زائران خانه خدا در سال‌های اخیر برای اعزام به مناسک حج عمره و تمتع مسیر همدان تا تهران را طی می‌کردند و به جز خستگی خطرات جاده‌ای هم وجود داشت که با فعالیت این فرودگاه مشکلات به کلی رفع خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با فعال شدن فرودگاه همدان بحث پرواز به عتبات عالیات و سایر کشورها هم به زودی حل می‌شود و مسیرهای جدید پروازی در سطوح ملی و بین‌المللی برقرار خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: از نیکبخت استاندار جدید همدان انتظار داریم با توجه به مقدماتی که آماده شده بحث فرودگاه را به جدیت پیگیری کند  و در این راستا پروازهای همدان به تهران را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم بعد از فعالیت منظم این فرودگاه در برقراری پرواز‌ها، با توجه به فراهم شدن امکان ورود و خروج هواپیماهای پهن‌پیکر نسبت به ایجاد ترمینالی در حد پروازهای بین المللی اقدام شود و همچنین مشکلات برج مراقبت فرودگاه رفع شود تا شاهد یک فرودگاه در خور نام همدان باشیم.

انتهای پیام/89020/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول