اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی قم:

فرودگاه و شهر فرودگاهی قم مدت اقامت زائران را افزایش می‌دهد

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی قم گفت: با بهره‌برداری پروژه فرودگاه و شهر فرودگاهی مدت اقامت زائران داخلی و بین‌المللی حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.

فرودگاه و شهر فرودگاهی قم مدت اقامت زائران را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی شفیعی امروز در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که به همراه جمعی از معاونین و مدیرانش به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی هنری، بخش‌های مختلف و مراحل احداث فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی در منطقه طرلاب حضور پیدا کرده بودند، احداث این فرودگاه و شهر فرودگاهی را افتخاری برای مرکز جهان تشیع دانست و گفت: در این پروژه نگاهی جدید به سرمایه‌گذاری حاکم بوده و علاوه بر احداث فرودگاه خدمات توریستی و گردشگری با نگاه سنتی و مذهبی نیز لحاظ شده است.

وی با بیان این‌که تمامی امکانات رفاهی و تفریحی لازم در این پروژه پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در نظر داریم در کنار خدمات پروازی که هدف اصلی احداث فرودگاه بین‌الملی قم است با تکمیل و بهره‌برداری این پروژه، مدت اقامت زائران داخلی و بین‌المللی حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را به صورت چشمگیری افزایش دهیم.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی قم به پروژه‌های فرهنگی هنری شهر فرودگاهی اشاره کرد و گفت: سینما، آمفی تئاتر مسقف و روباز با سن یک‌هزار و 200 متری، کتابخانه، مسجد، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی مدرن در طرح احداث شهر فرودگاهی دیده شده است که برخی از آن‌ها در حال ساخت است.

مدیرعامل و سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی اظهار داشت: ما در اجرای این طرح در واقع سه طرح بزرگ شامل احداث منطقه نمونه گردشگری طرلاب، شهر فرودگاهی و فرودگاه بین‌المللی قم را در دل یک طرح بزرگ گنجانده‌ایم و این یک پروژه خاص است.

به گفته شفیعی، بخش فرودگاهی با چهار باند که 2 باند آن ویژه پرواز خواهد بود، به سرعت در حال ساخت است و یکی از این باندها که طولانی‌ترین باند پرواز کشور خواهد بود و قابلیت پرواز و فرود سنگین‌ترین هواپیماهای باری با هشت موتور را دارد، مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کند.

فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی به وسعت 12 هزار هکتار و محدوده‌ پروازی سه هزار و 600 هکتاری در منطقه طرلاب قم با بخش‌های مختلفی چون مجتمع‌های بزرگ فرهنگی هنری، چندین هتل و سوئیت، دهکده‌ ورزشی، شهر بازی و پارک آبی، مراکز بزرگ تجاری، اداری و خدماتی، پایانه مسافربری، تالار، رستوران، باغ پرندگان و ... در حال احداث است.

انتهای پیام/78002/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول