اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت برقرار نشدن پروازها از طرف شرکت‌های داخلی

ثروتی: پای ایرلاین‌های خارجی را به فرودگاه بجنورد باز می‌کنم

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه،‌جاجرم و راز و جرگلان در مجلس گفت: در صورت برقرار نشدن پروازها از طرف شرکت‌های داخلی پای ایرلاین‌های خارجی را به فرودگاه بجنورد باز می‌کنم.

ثروتی: پای ایرلاین‌های خارجی را به فرودگاه بجنورد باز می‌کنم

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: خراسان شمالی با وجود 900 هزار جمعیت از استان‌های با 500 هزار جمعیت پرواز کمتری دارد.

وی با اشاره به استقبال مردم و مسئولان استان خراسان شمالی از پروازهای فرودگاه بجنورد، خاطرنشان کرد: استان‌هایی با جمعیت پایین‌تر از خراسان شمالی روزانه چندین پرواز به مقاصد مختلف دارند، اما فرودگاه بجنورد هم‌اکنون صرفاً روزانه یک پرواز دارد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این روند موجب شده تا مردم استان با مشکلاتی اقدام به تهیه بلیت برای روزهای آینده خود کنند.

ثروتی همچنین انجام پروازها تنها در یک ساعت خاص را یکی از معضلات برشمرد و بیان داشت: صرفاً شرکت هواپیمایی آسمان به فرودگاه بجنورد پرواز داشته که پاسخگوی نیازهای مردم استان نیست.

* منابع مالی گسترش فرودگاه بجنورد از محل فروش زمین تأمین شود

وی با انتقاد از تعلل مسئولان استان خراسان شمالی برای فروش زمین به منظور تأمین منابع مالی گسترش فرودگاه بجنورد، عنوان کرد: با وجود آنکه این مهم مصوبه دولت دهم را داشته و اکنون برای تأمین منابع مالی گسترش این طرح با مشکلات اعتباری مواجه هستیم، لیکن استان تعلل می‌کند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در این زمینه با استاندار هم مذاکراتی شده که انتظار داریم در این زمینه فعالانه‌تر عمل کرده و اجرای طرح گسترش باند فرودگاه بجنورد را تسریع کند.

به گفته ثروتی، بخشی از دلایل دایر نشدن پروازهای ایرلاین‌ها مربوط به تأخیر در اجرای باند فرودگاه مرکز استان بوده که در این زمینه باید از سوی مسئولان استان تدبیر شود.

وی ابراز داشت: در سنوات گذشته اراضی در شهرک فرهنگیان مجوز فروش برای تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های فرودگاه بجنورد را گرفته‌اند که در این زمینه اقدام عملی انجام نشده است.

* اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه برای فرودگاه بجنورد

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیگیری‌های خود به منظور تأمین اعتبار منابع مالی اجرای طرح‌های فرودگاه بجنورد از محل تعهدات وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و متذکر شد: به همین منظور اخیراً طی مذاکرات انجام شده با مسئولان این وزارتخانه مقرر شد تا 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای باند و آسفالت آن اختصاص و در اختیار استان قرار داده شود.

ثروتی، سهم وزارت راه و شهرسازی را برای اجرای طرح‌های گسترش فرودگاه بجنورد 100 میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: امیدواریم تا تمامی این تعهدات با پیگیری‌هایی که انجام شده در ماه‌های آینده تحقق یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه،‌جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ارائه پنج تذکر به دولت، 30 مکاتبه با مجموعه دولت و همچنین افزون بر 30 تماس با مسئولان مربوطه را از اقدامات و پیگیری‌های خود برای تسریع و تکمیل اجرای طرح گسترش باند فرودگاه بجنورد و ترمینال خارجی آن عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ تنها فرودگاه خراسان شمالی در خرداد 75 در غرب بجنورد در فضایی به وسعت 240هکتار ایجاد شده است. هم‌اکنون عملیات گسترش فضای 60 هکتاری فرودگاه بجنورد در حال انجام است.

همچنین روزانه یک پرواز از تهران به بجنورد و پرواز بجنورد به تهران انجام می‌شود. 

انتهای پیام/63002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول