اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین:

نظام اداری نیازمند بازنگری و نوسازی است

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین گفت: نظام اداری برای همزیستی با فناوری‌های نوین نیازمند بازنگری و نوسازی است.

نظام اداری نیازمند بازنگری و نوسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدرسول جزدره‌ئی صبح امروز در جلسه کمیسیون تحول اداری اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین اظهار داشت: نظام اداری به عنوان بخشی از شبکه حیات اجتماعی دارای همبستگی عملکردی با سایر ابعاد و زمینه‌های فعالیت جامعه است.

وی افزود: یکی از این زمینه‌های فعالیت که در دهه‌های اخیر از پیشرفتی روزافزون برخوردار بوده است تکنولوژی و فناوری‌های نوین است.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین اضافه کرد: این زمینه فعالیت به طور جدی تمام ابعاد اجتماعی و اقتصادی زندگی انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که به ندرت زمینه‌ای از فعالیت‌های انسان در جامعه را می‌توان متصور شد که نیازمند بهره‌مندی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در راستای پیشبرد امور خود نباشد.

جزدره‌ئی بیان کرد: حوزه نفوذ فناوری‌های نوین در گستره فعالیت‌های انسانی بیش از هر پدیده‌ای مرزهای نظام اداری را هدف قرار داده است و دستگاه‌های اجرایی نیز برای شایستگی در اعمال حاکمیت و کارآمدی در ارائه خدمت ناگزیر از پذیرش و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای جایگزینی فناوری‌های نوین در مقابل شیوه‌ها و ابزارهای سنتی متداول و مرسوم هستند.

این مسئول ادامه داد: ضرورت تأمین امنیت، تولید انبوه خدمات، هزینه کمتر، بهره‌‌وری بیشتر، نظارت افزون‌تر و صرفه‌جویی در زمان و عدم اتکا و وابستگی به مکان، جاذبه‌ها و پیامدهای مثبتی هستند که به اندازه کافی انگیزه‌های لازم برای پذیرش و گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه‌های اجرایی را در پی داشته‌اند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین ابراز داشت: نگرش بشر در خصوص سرمایه و ارزش محصولات تغییر یافته است و دیگر منابع فیزیکی و ساختمان‌ها به عنوان کالاهای با ارزش تلقی نمی‌گردند بلکه اطلاعات و منابع دانشی به عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارائی‌های جوامع محسوب می‌شوند.

جزدره‌ئی اضافه کرد: امروز در نظام اداری منظور از امنیت دیگر همچون گذشته، نگهبانی، حفاظت فیزیکی و مراقبت از پرونده‌ها و بایگانی‌ها نیست بلکه مهم‌ترین جنبه اهمیت در ادارات محافظت از اطلاعات و داده‌هاست.

این مسئول عنوان کرد: آنچه که همزیستی مسالمت‌آمیز نظام اداری با فناوری‌های نوین را امکان‌پذیر می‌سازد بازنگری و نوسازی در رویه‌های موجود و انگاره‌های حاکم در دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین تصریح کرد: نظام اداری در صورت جایگزینی انگاره‌های ترقی و تحول به جای انگاره‌های حفظ وضع موجود و در صورت نوسازی، انطباق و همسان‌سازی فرآیندهای سنتی متداول با الزامات، ضوابط و هنجارهای نوین دانش فناوری، از کاستی‌های موجود فاصله گرفته و به افق‌های وضع مطلوب نائل می‌شود.

جزدره‌ئی عنوان کرد: مهم‌ترین عوامل در راستای به‌کارگیری فناوری در دستگاه‌های اجرایی و تحقق انگاره‌های تحول مبتنی بر دانش فنی، تدوین اهداف میان مدت با رویکرد توسعه دانایی محور، حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، رویش نخبگان و حمایت از آنها در راستای شکل‌گیری طبقه خلاق در ادارات، تخصیص منابع و اعتبارات کافی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده آسان از نرم‌افزارها در سازمان‌ها است.

انتهای پیام/2667/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول