اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازخوانی حماسه آزادسازی سوسنگرد به روایت استاندار سابق خوزستان‌

رفع حصر سوسنگرد توسط ‌استانداری خوزستان‌/‌از حافظ اسد موشک ‌گرفتیم‌/تمام عراقی‌ها اسیر شدند

استاندار سابق خوزستان با بازخوانی حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: رفع حصر اول سوسنگرد توسط استانداری خوزستان انجام شد.

رفع حصر سوسنگرد توسط ‌استانداری خوزستان‌/‌از حافظ اسد موشک ‌گرفتیم‌/تمام عراقی‌ها اسیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد غرضی عصر امروز در همایش بازخوانی حماسه آزادسازی سوسنگرد در مشهد مقدس با بیان اینکه سوسنگرد دو بار محاصره شد،‌ اظهار داشت: قبل از محاصره اول در تاریخ 25 مهرماه 1359 بنده به اتفاق آقای موسوی جزایری به پادگان لشکر 92 رفتیم.

وی ادامه داد: بنده حدود سه ساعت در پادگان سخنرانی کردم و اثبات کردم که پادگان به کار نیست و در ساعت 9 شب من گفتم مجموعه نیروهای در حال حرکت از مرزها به سمت این استانداری برای کودتا وارد شهر اهواز شود و بچه‌های انجمن اسلامی به سرعت وارد عمل شدند.

وی ادامه داد:‌ اداره استانداری خوزستان در اوایل جنگ کار ساده‌ای نبود و از مجموعه جریان‌های کشوری در استان خوزستان دیده می‌شد و ما در سال قبل از جنگ خدمت امام رسیدیم تا دستور تشکیل سپاه را بدهند و موفق شدیم در دوم اردیبهشت‌ماه سال 58 فرمان تشکیل سپاه را از امام خمینی (ره) دریافت کنیم و بنده وقتی که محاصره اول سوسنگرد انجام شد از طریق دزفول به پادگان 3 هزار نفری خودم را رساندم و بنده با رفاقتی که با آقای حافظ اسد داشتم 5 آرپی‌جی و موشک را آماده کردم و با 100 نفر از بچه‌های خرم‌آباد تانکی که روبه‌روی هویزه بود را به آتش کشاندیم و رفع حصر اول سوسنگرد توسط استانداری خوزستان انجام شد.

غرضی عنوان کرد: در رفع حصر سوسنگرد اسم سرباز ایرانی در دنیا مشهور شد و الحق سرباز ایرانی بهترین در دنیا است و خود عراقی‌ها اظهار می‌کردند ما شب را تا صبح از ترس رزمندگان ایرانی نمی‌خوابیم.

وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی صحنه اقتدار نظام است نه اقتدار افراد و اگر این شد باعث از بین رفتن خاطرات جنگ تحمیلی می‌شود و ما در جنگ 8 سال دفاع مقدس به افغانی‌ها، لیبیایی‌ها، عراقی‌ها و سوری‌ها و حزب‌الله راه جنگیدن را یاد دادیم و جنگ برای منطقه آشنا شد و امروز ما در مقابل آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان و لبنان مقاومت می‌کنیم.

استاندار سابق خوزستان تأکید کرد: جنگ عراق و ایران سربازساز و تسلیحات‌ساز بود و ما در مقابل آمریکا مقاوم‌تر شدیم و در حال حاضر کل منطقه سرباز ماست.

لازم به ذکر است؛ در این همایش تخصصی و ارزشی از کارشناس و مجری بی‌اطلاع دعوت شده بود که مورد اعتراض مسئولان و حضار قرار گرفت.

انتهای پیام/2202/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول