اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

برخی از رسانه‌ها می‌خواهند آثار فتنه 88 فراموش شود

امام جمعه شیراز گفت: برخی از جراید و رسانه‌های مجازی بحثی را به راه انداخته‌اند که آنچه در فتنه سال 88 افرادی بر سر نظام جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان کشور وارد ساختند کمرنگ و به فراموشی سپرده شود.

برخی از رسانه‌ها می‌خواهند آثار فتنه 88 فراموش شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: آنچه حادثه کربلا را رقم زد، بی‌بصیرتی عوام و دنیازدگی خواص بود و در شرایطی قرار گرفته بودند که برای خوشگذرانی و لذت چند روزه دنیا تمام مسائل و قضایا را فدای خود کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: دنیازدگی خواص باعث شده بود عوام دچار بی‌بصیرتی شوند که فضای ورود فرزند پیامبر به کربلا و وقوع حادثه عاشورا را فراهم کرد.

امام جمعه شیراز افزود: اگر آن روز خواص جامعه تکلیف خود را انجام می‌دادند و دنیا آنها را فریب نداده بود، مردم را بیدار می‌کردند و بیداری مردم باعث جلوگیری از حادثه کربلا می‌شد.

وی ادامه داد: برخی از جراید و رسانه‌های مجازی در جامعه بحثی را به راه انداخته‌اند که آنچه در فتنه سال 88 افرادی بر سر نظام جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان کشور وارد ساختند کمرنگ و یا به فراموشی سپرده شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 بعضی از خواص هیچ ایستادگی از خود نشان ندادند و حتی آب در آسیاب دشمن ریختند و مشکلاتی برای نظام پیش آمد که عنایات الهی و دعای خیر حضرت بقیة‌الله (عج) و تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب بود که نظام پا برجا ماند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب یک‌تنه در مقابل هجمه‌های درون و برون ایستادند و تدبیر ایشان جامعه را به شکل صحیحی هدایت کرد.

ایمانی اضافه کرد: اتمام حجت‌ها، تحمل‌ها، صبر و سکوت‌ها و تدبیر رهبر معظم انقلاب باعث شد ما از گردنه سخت فتنه 88 عبور کنیم و مردم ما توفیق یافتند در نهم دی ماه تمام زشتی‌های این ماه فتنه را یک جا پاسخ دهند.

وی در ادامه گفت: آنچه در کربلا اتفاق افتاد بارها و بارها تکرار شد و در زمان ما نیز فضای تکرار آن مهیا شده بود که عنایات الهی و دعای خیر امام زمان و ایستادگی و بصیرت و هشیاری مردم چشم فتنه‌گران را کور کرد و گرد و غبار فتنه در جامعه فرو نشست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری شرایط ویژه این استان در فتنه سال 88 بیان داشت: در سال 88 در استان فارس هم‌راستا با مرکز کشور مشکلاتی به وجود آمد و شیراز وضعیت ویژه‌ای داشت و باید مسئله 9 دی در فارس بیشتر مورد توجه باشد.

ایمانی تصریح کرد: باید برای دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، چهره‌های اثرگذار دارای تحلیل را دعوت کنیم تا ابعاد فتنه 88 را تحلیل و جامعه را با عمق فتنه آشنا کنند.

ایمانی ابراز داشت: برای حضور جمعی عزاداران در روز اربعین حسینی برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا در مرکز این استان شاهد عزاداری منسجم مردم و هیئت‌ها باشیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید هیئت‌ها از محلات به شکل سینه‌زنی عزاداری و به سمت محل تجمع، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) حرکت کنند و از حرکت به صورت هیئت‌های زنجیرزنی خودداری شود زیرا حرکت هیئت‌های زنجیرزنی زمان بسیاری را در طول مسیر به خود اختصاص می‌دهد و باعث خستگی مفرط آنان هنگام تجمع می‌شود.

ایمانی افزود: تریبون عزاداری در روز اربعین باید حساب شده کنترل شود و در اختیار افرادی قرار گیرد که بتواند جمعیت را اشباع و سیر کنند و عزادار در پایان عزاداری احساس آرامش داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: برای انجام یک حرکت موثر باید یک مداح و نوحه‌خوان مناسب هماهنگ شود تا عرض ادب شایسته‌ای را نسبت به اهل بیت(ع) داشته باشیم.

ایمانی تصریح کرد: به اعتقاد بنده عزاداری‌های جدا جدا لازم است اما باید یک‌روز این گروه‌ها مانند جویبارها به یکدیگر وصل شوند و دریای بزرگی را تشکیل دهند و اگر این کار برای رضای خدا انجام شود نتیجه‌بخش است و می‌تواند عظمت حرم سوم اهل بیت(ع) را به تمام دنیا نشان دهد.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول