اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف:

فعالیت‌های دولتی برای توسعه علمی خاموش است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: فعالیت‌های بخش دولتی در راستای توسعه علمی در کشور خاموش است.

فعالیت‌های دولتی برای توسعه علمی خاموش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا منصوری پیش از ظهر امروز در یازدهمین نشست علمی کرسی‌های نظریه‌پردازی با موضوع ماهیت علم با نگرش تحلیلی به کتاب معماری علم در ایران در دانشگاه آزاد کرمان با اشاره به توسعه علمی ایران بحث ضرورت معماری علمی ایران را مطرح کرد.

وی اظهار داشت: لفظ معماری علمی برای برنامه‌ریزی توسعه علمی کشوری به کار نرفته است، اما بهترین کلمه‌ای است که با توجه به فعالیت‌ها در این راستا به ذهنم می‌رسید.

بنیانگذار انجمن فیزیک ایران ساختار و ساختمان علمی ایران را فاقد رفعت لازم دانست و افزود: گام‌های کنونی ما به ویژه آگاهی از گام‌ها و نیز آگاهی برای برداشتن گام‌هایی دیگر بسیار تعیین کننده است، زیرا راست کردن خشت کج ساده نیست.

وی فعالیت‌های بخش دولتی در راستای توسعه علمی را خاموش توصیف کرد و بیان داشت: در این برهه وظیفه بخش غیر دولتی و دانش‌گران علاقمند به توسعه برای حرمت بخشیدن به حرفه دانش‌گری و کسب مرجعیت اجتماعی در خور، سنگین‌تر از هر زمان دیگری است.

حجت‌الاسلام گرجیان استاد حوزه و دانشگاه که به عنوان منتقد در نشست حاضر شده بود با اتخاذ مواضع تند و بیان مباحث پیچیده علمی به نقد صحبت‌ها و نظریات مطرح شده در این کتاب پرداخته و نظریات خود را مطرح کرد.

عسکری سلیمانی از اساتید حوزه و دانشگاه و منتقد این کتاب پس از برشمردن نکات قوت این کتاب با بیان نظریات خود به نقد مسائل مطروحه در این کتاب پرداخت.

حجت‌الاسلام حمیدرضا انصاریان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به لزوم برگزاری این نشست‌ها در دانشگاه از مسئولان دانشگاه به دلیل حمایت از برگزاری این همایش‌ها تشکر کرد.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول