اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

هیچ علم و تکنولوژی نتوانسته جای کتاب را بگیرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: با توسعه علم و مدرنیته هرگز هیچ فناوری نتوانسته، جایگاه کتاب را متزلزل کند و کتاب همچنان نقش برتر را داراست.

هیچ علم و تکنولوژی نتوانسته جای کتاب را بگیرد

علی مرادی‌نور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه بزرگ کتاب استان همدان تمهیدات ویژه‌ای برای پاسداشت هفته کتاب و نمایشگاه کتاب فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه از دیرباز افراد، جوامع و ملت‌ها به وسیله کتاب معرفی می‌شوند، ابراز داشت: کتاب یک شاخص موثر و بی‌بدیل در سنجش دانایی و توانایی و اندیشه و خردورزی افراد و ملت‌هاست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآور شد: با توسعه علم و مدرنیته هرگز هیچ فناوری نتوانسته جایگاه کتاب را متزلزل کند و کتاب همچنان نقش برتر را داراست.

وی ادامه داد: بزرگداشت کتاب، کتابخوان، کتابدار و معرفی تازه‌های نشر در نمایشگاه کتاب فرصتی مغتنم برای یک جریان‌سازی فرهنگی در جامعه است.

مرادی‌نور ابراز داشت: این امر می‌تواند نویسندگان، ناشران، چاپخانه‌داران، اهل مطالعه، مردم و مسئولانی را گرد هم آورده و یک تعامل فرهنگی و رخداد اندیشه‌ای برای دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مسئول برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است، افزود: با برپایی جلساتی که این اداره با انجمن‌های فرهنگی و هنری داشته، برنامه‌های متنوعی را برای همه روزهای نمایشگاه تدارک دیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به برنامه جنبی امروز در نمایشگاه یادآور شد: با حضور استاد سروستانی کتاب «لغزان و لرزان چون ژله» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب نقد و بررسی می‌شود.

وی اذعان کرد: همایش کتابداران و کانون‌های مساجد استان همدان، همایش کتابداران استان همدان و عصری با شعر عاشورایی و تجلیل از ناشران نیز جمعه، شنبه و یکشنبه روز پایانی نمایشگاه برگزار می‌شود.

مرادی‌نور خاطرنشان کرد: هر روز مسابقه کتبی روزانه با مضمون عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و کتاب و کتابخوانی در محل نمایشگاه کتاب برگزار و به نفرات برتر هر روز کتاب اهدا می‌شود.

وی افزود: در سرای اهل قلم به صورت روزانه اساتید دانشگاه و حوزه و هنرمندان با علاقمندان نشست علمی و گفتمانی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول