اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوان نخبه سمنانی در گفت‏وگو با فارس:

کشور باید به سمت تولید علم واقعی پیش برود

یک جوان نخبه سمنانی گفت: مسئولان با حمایت عملی از نخبگان، کشور را به سمت تولید علم واقعی پیش ببرند.

کشور باید به سمت تولید علم واقعی پیش برود

مرتضی رجب‏پور امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان در هفته بسیج با محوریت «بسیج، خلاقیت و نوآوری» با اشاره به منویات امام خامنه‏ای مبنی بر تحقق حماسه اقتصادی اظهار کرد: متأسفانه مسئولان هنوز نتوانسته‏اند در جهت تحقق حماسه اقتصادی گام‏های مؤثری بردارند.

وی افزود: مسئولان باید راهکارهای درستی بیندیشند که بودجه مملکت صرف کارهای تولیدی واقعی شود و با حمایت عملی و صحیح از جوانان نخبه این کار را عملیاتی کنند.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ کار و تولید در کشور ما بسیار پایین است و جوانان ما به جای اینکه به سمت تولید بروند، به سمت مشاغل کاذب روی می‏آورند؛ چرا که سود را در این نوع مشاغل می‏بینند.

رجب‏پور ادامه داد: مسئولان باید به گونه‏ای برنامه‏ریزی کنند که سرمایه مملکت در تولید صرف شود و بیشترین سود در تولید باشد و وقتی جوانی ببیند که سود در تولید نهفته است، آنگاه به سمت تولید گرایش پیدا می‏کند.

وی تصریح کرد: عدم برنامه‏ریزی صحیح در کارهای تولیدی باعث شده که کم‎کاری و مشاغل کاذب در جامعه ما عرف و به یک فرهنگ تبدیل شود.

مسئولان فرهنگ کار و تولید را در جامعه نهادینه کنند

جوان نمونه جشنواره علی‎اکبر اضافه کرد: مسئولان باید با برنامه‏ریزی صحیح و درست شرایطی را مهیا کنند که پول باعث تولید شود و فرهنگ کار و تولید را در جامعه نهادینه کنند و با شناسایی افرادی که ظرفیت و قابلیت دارند و حمایت مادی و معنوی از آنان در این جهت گام بردارند.

رجب‏پور ادامه داد: باید افرادی که دو بال تعهد و تخصص را با هم دارند پای کار آورند، البته اول باید به تعهد توجه کرد و تخصص خالی به درد نمی‏خورد، اگر از چنین افرادی حمایت واقعی شوند، آنگاه می‏توان بهتر در جهت حماسه اقتصادی حرکت کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته حمایت وجود دارد، اما حمایت‏ها واقعی نیست و به هر کس به تناسب ظرفیت و قابلیتش توجه نمی‏شود؛ چرا که ممکن است از افرادی حمایت شود که تعهد و تخصص لازم را نداشته باشند و نتوانند تولید اقتصادی کشور را افزایش دهند؛ قطعاً این نوع حمایت کارایی لازم را نخواهد داشت.

نویسنده مقالات متعدد در مجلات داخلی و خارجی افزود: تسهیلاتی هم که داده می‏شود، درست ارائه نمی‏شود و کارایی لازم را ندارد، زیرا که نوع دادن تسهیلات اشتباه است و تسهیلات ارائه شده به جای اینکه در راه تولید صرف شود، در جاهای دیگر صرف می‏شود.

باید برای نخبگان حمایت و تسهیلات ویژه‏ای اختصاص یابد

رجب‏پور با ابراز گلایه از برخورد نادرست برخی از مسئولان بانک‏ها گفت: عدالت به این معنا نیست که همه به یک اندازه از امکانات برخوردار شوند، هر کس به اندازه قابلیت‏ها و تلاش در حوزه تخصصی‏اش باید حمایت شود و از نخبگان حمایت جداگانه و تسهیلات ویژه‏ای داده شود.

وی با اشاره به فعالیت خود در ستاد نانو و سازمان بسیج علمی پژوهشی استان سمنان بیان کرد: البته برخی از نهادها حمایت بسیار مناسب و شایسته‏ای از نخبگان می‏کنند و جا دارد که از آنان تشکر کنم.

این کشاورز نمونه استانی حمایت و احترام و ارزش قائل شدن از فعالیت جوانان و نخبگان را بسیار مهم برشمرد و گفت: اگر فرد ببیند برای کارش ارزش قائل هستند، این باعث تشویق انگیزه در فرد می‏شود و طرح‏های خود را عملیاتی می‏کند و در جهت تولید و جهاد اقتصادی گام بر می‏دارد.

این جوان نخبه بسیجی گفت: تمام آحاد جامعه باید این تفکر و ذهنیت را دشته باشند که می‏توانند در کمک به اقتصاد جامعه نقش مؤثری داشته باشند.

رجب‏پور تصریح کرد: اگر حمایت و برنامه‏ریزی درستی تولید شود، مردم نیز پای کار می‏آیند؛ چرا که مردم ما کشورشان را دوست دارند و برای پیشرفت کشور تلاش می‏کنند و درست است که ما در تحریم به سر می‏بریم اما پایش بیفتد تا پای جان مقابل دشمنان می‏ایستیم.

باید اهل نرمش قهرمانانه و ایستادگی مردانه باشیم

این مدرس دانشگاه افزود: ما در عین حالی که تحریم هستیم، باید اهل تسامح و گفت‏وگو و نرمش قهرمانانه و ایستادگی مردانه باشیم و اگر کسی به کشورمان نگاه چپی بیندازد، همین جوانانمان آنها را تکه پاره می‏کنند.

این کشاورز نمونه به موفقیت خود در زمینه کشاورزی اشاره داشت و تصریح کرد: بنده با دارا بودن دو هکتار باغ آلوی نمونه در شهمیرزاد و تولید حدود 19 تن آلوی مرغوب و با کیفیت در هر هکتار و صادر کردن به کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی به عنوان باغ‎دار و تولیدکننده نمونه آلو هستم.

رجب‎پور افزود: نگارش 24 مقاله در مجلات داخلی و خارجی و کنفرانس‏های بین‏المللی، معرفی به عنوان جوان نمونه حوزه کشاورزی در جشنواره علی‎اکبر در سال جاری در استان سمنان، صادرکننده ممتاز و موفق آلو در استان سمنان از مهم‎ترین موفقیت‏های من است.

وی راز موفقیت خود را حرکت در راه رضای خدا و خدمت‏رسانی به مردم و صادقانه کار کردن دانست و تصریح کرد: اگر هر کسی در کار خود ریا و دروغ و تزویر نداشته باشد و در جهت رضای خدا گام بردارد، قطعاً در کار خود در هر زمینه‏ای موفق خواهد بود و تأثیرش را در زندگیش خواهد دید.

انتهای پیام/2249/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول