اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام خبر داد

افزایش همکاری­‌های مشترک دانشگاه­‌ها، مراکز علمی ‌و پژوهشی کشورهای اسلامی

رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام گفت: فراهم ­کردن زمینه همکاری­‌های مشترک برای بهره‌برداری از هم­‌افزایی میان دانشگاه­‌ها، مراکز علمی ‌و پژوهشی کشورهای اسلامی از اهداف شبکه دانشگاه‌های مجازی است.

افزایش همکاری­‌های مشترک دانشگاه­‌ها، مراکز علمی ‌و پژوهشی کشورهای اسلامی

دکتر مهدی جوانمرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از مجموعه‌های توانمند در عرصه علم و فناوری در سطح دنیاست و روز به روز به سمت موفقیت و توسعه در حرکت است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام افزود: تثبیت مفهوم کیفیت و الگوی مدیریت راهبردی در حوزه آموزش عالی جهان اسلام، ارتقاء جایگاه و نقش دانشگاه­‌های باز، از راه دور، مجازی و هوشمند در طرح­‌های توسعه ملی و منطقه­‌ای کشورهای اسلامی و فراهم ­کردن زمینه همکاری­‌های مشترک برای بهره­‌برداری از هم­‌افزایی میان دانشگاه­‌ها، مراکز علمی ‌و پژوهشی کشورهای اسلامی از جمله این اهداف است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری دوره­‌های آموزشی و انجام پروژه‌­های پژوهشی مشترک درون ­شبکه‌­ای،

ارتقاء سطح دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی کشورهای اسلامی، ایجاد شبکه دانش و دانش‌پژوهی و ترمیم فضای فرار و مهاجرت مغزها و فراهم­ کردن امکان پوشش و گسترش حوزه­‌های جغرافیایی محروم و کمتر توسعه یافته نیز از دیگر اهداف این تشکل است.

جوانمرد با اشاره به دیدار اخیر با معاون وزیر علوم گفت: در دیدار با دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گزارش کاملی از برنامه‌های آینده این شبکه و عملکرد یکسال گذشته آن ارائه کردم.

رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام یادآور شد: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های انجام شده، بر ارتقا و توسعه ارتباطات علمی بین‌المللی تاکید کرد.

جوانمرد با اشاره به گستره فعالیت این شبکه افزود: سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) دارای 56 عضو است که همه این کشورها و اعضای هیات علمی آنها می‌توانند به عضویت شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام درآیند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، سازمانی خودگردان، غیرسیاسی، غیرانتفاعی با رویکرد بین‌المللی و تحت نظارت کامستک است که در سال 1390 توسط عطاءالرحمن هماهنگ‌کننده کل کامستک در دانشگاه پیام نور که دبیرخانه دائم شبکه است افتتاح شده است.

انتهای پیام/2451/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول