اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

هدف دشمن تعطیلی رشته‌های مربوط به فناوری هسته‌ای است

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه عقب‌نشینی از سنگر برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تبعات بدی خواهد داشت گفت: در این صورت خواسته بعدی دشمن تعطیلی رشته‌های مربوط به این علم در دانشگاه‌های ما خواهد بود.

هدف دشمن تعطیلی رشته‌های مربوط به فناوری هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی عصر امروز در مراسم روز بسیج دانشجویی در محل دانشگاه کردستان با اشاره به پیچیدگی‌های توطئه دشمنان در گذر زمان اظهار کرد: در ابتدای انقلاب و پیش از ثبات نظام جنگی نابرابر به کشور تحمیل شد.

وی با اشاره به شکل‌گیری نیروهای مردمی و بسیجی از همان زمان اظهار کرد: حضور امام راحل و مردم موجب شد این جنگ به سود ما پایان یابد بدون آنکه ذره‌ای از خاک وطن به دست بیگانه بیافتد.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: معنای این قضیه بصیرت مردم به عنوان سرمایه‌ای ملی است.

امینی با بیان اینکه پس از جنگ دانشگاه‌ها جایگاه خود را بازیافتند تصریح کرد: یکی از آرمان‌های نظام، استقلال و تکیه بر جوان‌های ایرانی بود که خوشبختانه محقق شد.

وی وجود 4 میلیون دانشجو در کشور که 20 درصد از آنها در مقطع تکمیلی در حال تحصیل هستند را مدرکی دال بر بهره‌مندی کشور از سرمایه عظیم انسانی دانست.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف در حال تربیت هستند گفت: رتبه 16 ایران در جهان در زمینه رشد علمی و رتبه نخست در منطقه نشان از دستاوردهای فراوان جمهوری اسلامی دارد.

امینی با اشاره به اینکه دشمنان از این پیشرفت حاصل شده به شدت عصبانی هستند تصریح کرد: آنها مخالف الگو شدن نظام اسلامی و استفاده ما از فن‌آوری نوین و صلح‌آمیز هسته‌ای هستند.

وی مقاومت را راهکار شرایط امروز دانست و افزود: امروز بسیج نماد ایستادگی در برابر هجوم بیگانگان است و نمی‌توان فن‌آوری را که به پشتوانه مردم و با صرف هزینه و نثار خون به آن دست یافته‌ایم، تعطیل کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه انرژی هسته‌ای توان اشتغالزایی دارد تصریح کرد: این فن‌آوری به عنوان یک گوهر گرانبها باید مورد حفاظت قرار گیرد.

امینی با تأکید بر اینکه عقب‌نشینی از سنگر برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای عقب‌نشینی‌های دیگر را به دنبال خواهد داشت گفت: در این صورت خواسته بعدی دشمن تعطیلی رشته‌های مربوط به این علم در دانشگاه‌های ما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید دانش خود را افزایش دهیم بسیج را نماد کار و تلاش و فعالت دانست و گفت: در این رابطه باید صبر و شکیبایی نیز پیشه کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی جامعه از متخصصانی بزرگ در عرصه‌های مختلف علمی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول