اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین شاگرد شهید علی‌محمدی:

انرژی هسته‌ای یکی از مولفه‌های قدرت در جهان است

آخرین شاگرد پروفسور شهید اتمی علی‌محمدی با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌ای گفت: انرژی هسته‌ای یکی از مولفه‌های قدرت در جهان است.

انرژی هسته‌ای یکی از مولفه‌های قدرت در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علیرضا میرزایی که به‌مناسبت مذاکرات ژنو قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: در این مذاکرات در یک طرف ملتی قرار دارد که می‌خواهد از حقوق طبیعی خود دفاع کند و در طرف مقابل نیز نظام سلطه و استکبار سعی دارد که نظام اسلامی را از این حق محروم سازد.

این مسئول وزارت نیرو گفت: مولفه‌های قدرت یک کشور یعنی عناصر و مولفه‌هایی که یک ملت باید از آن برخوردار باشد تا بتواند در جهان سیاست بازی قابل قبولی را ارائه کند.

وی در ادامه عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ملت ما خواست و توانست به دنیا نشان دهد که ایران محل مانور سلطه‌گران نیست و الگوی جدیدی را به نظام اسلامی و دنیا ارائه کرد.

میرزایی یادآور شد: ایران تنها کشوری است که در جهان صد در صد مستقل است و مردم این سرزمین در سرنوشت خود دارای حق هستند.

آخرین شاگرد پروفسور شهید اتمی علی‌محمدی با بیان مولفه‌های قدرت تأکید کرد: اولین مولفه قدرت برخورداری از یک مکتب و ایدئولوژی و الگو است که امام(ره) با فضل پروردگار و استعانت حضرت ولی‌عصر(عج) مکتب کامل اسلام را به‌عنوان پشتوانه حرکت پر قدرت مردم کشور ارائه کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در جهان نظام ارباب ـ رعیتی حاکم است و تعداد محدودی از کشورها بر سایر کشورها ظلم می‌کنند و با کشورهایی که با این معدود قدرت‌های مستکبر همراهی نکنند به مقابله خواهند پرداخت.

این دکترای ذرات بنیادی از دانشگاه ارلانگن آلمان افزود: منابع مالی از دیگر مولفه‌های مهم قدرت است و کشورهایی که از لحاظ اقتصادی و مالی وضعیت مناسبی داشته باشند، می‌توانند در جهان بازی مناسبی را انجام دهند.

سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین گفت: یکی دیگر از مولفه‌های قدرت دسترسی به منابع انرژی است و تمام جنگ‌ها که در جهان به بهانه دموکراسی و حقوق بشر رخ داده است به خاطر دستیابی به انرژی بوده است و امروز ایران دومین دارنده ذخایر نفتی و دومین دارنده منابع گازی جهان، می‌تواند به‌عنوان یک قدرت مهم در جهان مطرح باشد.

وی اظهار داشت: همچنین منابع انرژی هسته‌ای و اورانیوم کشور ما نیز بسیار قابل توجه است که به‌دلیل مذاکرات از بیان عددی برای این منابع معذورم، انرژی و فناوری هسته‌ای یکی از مولفه‌های مهم قدرت است.

مدیر گروه برق نیروگاه‌های شرکت توانیر عنوان کرد: برخورداری از نیروی انسانی نیز در دستیابی به قدرت برای کشورها بسیار مهم و حیاتی است و امروز ایران اسلامی مملو از دانشمندان هسته‌ای است که این نخبگان تعجب همگان را برانگیخته‌اند و شهیدان شهریاری، علی‌محمدی و ... نمونه کوچکی از دانشمندان این مرز و بوم بودند که نظام سلطه تاب دیدن آنان را نداشت.

وی تأکید کرد: قدرت نظامی نیز یکی دیگر از مولفه‌های قدرت است که برای ضمانت استقلال و شرف لازم و ضروری است.

میرزایی اظهار داشت: برخی مواقع در داخل کشور حرفهای عجیبی شنیده می‌شود که اعلام می‌کنند که چرا باید مقاومت کنیم و در مقابل قدرت‌های استکباری بایستیم این حرفها حتی اگر از روی قصد و نیت نباشد خجالت‌آور است.

وی افزود: برخی هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که کشور ایران به این میزان پیشرفت کند و درست زمانی که با ایستادگی ملت ایران مواجه شدند، مجبور هستند به حرف‌های ایران گوش کنند.

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول