اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

استیفای حق هسته‌ای، الگویی برای ملت‌های ضعیف می‌شود

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: اگر ایران بتواند از طریق مذاکره حق هسته‌ای خود را به اثبات برساند الگویی برای تمام کشورهای ضعیف نگاه داشته شده خواهد شد.

استیفای حق هسته‌ای، الگویی برای ملت‌های ضعیف می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد و ثابت شود استفاده از انرژی هسته‌ای حق ما بوده است به نوعی استیفای حق تمام ملت‌ها شده و الگوسازی خوبی از پایداری و عقلانیت انقلابی نزد ملت‌های آزاده شکل می‌گیرد.

وی افزود: مشکل استکبار جهانی انرژی هسته‌ای ما نیست، مشکل آنها این است که ایران علمدار این معنا می‌شود که انرژی هسته‌ای حق تمام ملت‌ها شناخته شود.

طاهری ادامه داد: ناراحتی آنها این است که ایران به الگویی جهانی تبدیل شده است و می‌گوید تمام کشورها این حق را دارند که از انرژی هسته‌ای استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای عملی شدن این هدف که منبعث از دستورات اسلام است، باید با «نرمش قهرمانانه» و حضور فعال در مذاکره‌ها، حرف حق خود را بیان کرده، حربه دشمن در اتهام‌زنی را از وی گرفته و ثابت کنیم خشونت‌طلبی از سوی ما نیست بلکه از طرف نظام استکبار است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: در این زمینه می‌توان از آموزه‌های اسلامی استفاده کرد چنانکه غالب مفسران‌ شان نزول تعبیر «فتح مبین» در «انا فتحنا لک فتحا مبینا» را صلح حدیبیه دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه با این صلح بود که پیامبر اکرم(ص) مکه را فتح کرد، ابراز داشت: نرمش قهرمانانه عدول از خواسته‌ها و حق قانونی، شرعی و ملی نیست بلکه به معنای تعامل و مذاکره، بحث و رایزنی و دیدگاه‌ نظام را به کرسی نشاندن بدون تنش است.

طاهری خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم مطلبی را با تنش و درگیری دنبال کنیم، طبیعی است که طرف مقابل نیز از همان روش استفاده کند و این با تنش رفتار کردن، خواسته دشمنان قسم خورده ما است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که نظام استکبار هیچ‌گاه به سمت آشتی با نظام اسلامی پیش نخواهد رفت و هیچ زمان ابرقدرت‌ها، زورگوها و جبهه استکبار با نظام جمهوری اسلامی آشتی نخواهد کرد.

به گفته وی، این اشتباه است که بعضی گمان کنند، جبهه استکبار با نظام اسلامی آشتی می‌کند چراکه هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

طاهری افزود: اگر یزید با حضرت حسین‌بن علی(ع) در کنار یکدیگر قرار گرفتند آنگاه می‌توان پذیرفت که نظام استکبار نیز با نظام اسلامی کنار خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: در مناسبات بین‌المللی نظام استکبار گاه بر موجی سوار می‌شود که نظام اسلامی را جنگ‌طلب معرفی کند و در این زمان باید با مذاکره و تعامل خواسته به حق خود را با قول لین بیان کرده و امکان جریان‌سازی را از آنان بگیریم.

دبیر اجرای جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: خداوند متعال به حضرت موسی و هارون(ع) می‌فرماید، «اذهبا الی فرعون انه طغی و قولا له قولا لینا» یعنی با زبان لین و نرم با فرعون سخن بگویید.

وی ابراز داشت: رسانه‌های گروهی جهان در اختیار استکبار جهانی قرار دارد و استکبار نیز دنبال این است که نظام اسلامی و هجومی که ملت‌های مختلف به سمت پذیرفتن اسلام آورده‌اند و اسلام را انتخاب می‌کنند، را مخدوش کند.

به گفته وی، آنها از این حرکت مردمی احساس خطر می‌کنند و می‌خواهند اسلام را یک چهره دارای جمود فکری نشان دهند و بگویند که اسلام دین خشنی است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که نمی‌شود به نتیجه مذاکرات هسته‌ای خوشبین بود، ابراز داشت: طرف ما استکبار جهانی است و فراموش نکرده‌ایم که استکبار چه توطئه‌ها و اقداماتی را علیه ایران اسلامی انجام داده اما باید این حربه و شمشیر را از دست آنان گرفت.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول