اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس مصوبه هیئت دولت

نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از شهرداری لغو شده است

شهردار اردبیل گفت: نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از شهرداری لغو شده است.

نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از شهرداری لغو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: پیش از این براساس مصوبه دولت از محل نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از کل بودجه شهرداری اردبیل، رقم مورد نظر کسر می‌شد که به هیچ وجه این پرداخت عادلانه نبود، چراکه شامل کل بودجه اعم از درآمدهای محقق شده و یا در حال تحقق بود که این برداشت‌ها عادلانه به نظر نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: براساس ابلاغیه جدید دولت این سهم نیم درصد حذف شده و دیگر وزارت دارایی حق ندارد مبلغ آن را از حساب شهرداری برداشت کند.

زباله اردبیل به کمپوست تبدیل می‌شود

بدری از تصویب طرح مشارکتی تفکیک زباله و تولید کمپوست به همت شرکت بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ این کارخانه با ظرفیت 250 تن توان تولید محصول کمپوست را دارد و قرار است در مدت 15 ماه این کارخانه راه‌اندازی شود.

این مسئول اضافه کرد: بعد از منتفی شدن طرح تولید برق از زباله توسط سرمایه‌گذار قبلی، سرمایه‌گذار جدید با عقد تفاهمنامه با شهرداری موظف شده کارخانه کمپوست را احداث کند که در این زمینه قرار شده 24 باکس جمع‌آوری زباله تدارک دیده شود تا این کارخانه راه‌انداز شده و مشکلات مربوط به جمع‌آوری و دفع زباله برطرف شود.

وی بیان کرد: قرار است با حکم شورای شهر اختلافات احتمالی سرمایه‌گذار و شهرداری برطرف شود که این طرح و پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است.

مساعدت 50 میلیون تومانی شهرداری به تکمیل مصلای اردبیل

شهردار اردبیل از اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار برای نماسازی مصلای اردبیل خبر داد و اذعان داشت: ما این رقم را در قالب هزینه‌ها و در متمم بودجه لحاظ می‌کنیم و قرار نیست این رقم از محل ماده 18 که اعتبار آن نیز به پایان رسیده پرداخت شود.

بدری افزود: البته ما با همکاری شورای سوم پیش از این با آزادسازی دو قطعه مغازه‌ای که در جلوی مصلای اردبیل بود، تعهدات خود را انجام دادیم و این کمک 50 میلیون تومانی نیز به دنبال نشست‌های اعضای شورای شهر اردبیل و مسئولان مصلا صورت گرفت.

ممیزی املاک از سال آینده

شهردار اردبیل در مورد طرح تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل در مورد تعیین تکلیف اراضی و املاک شهرداری با کاربری فضای سبز تصریح کرد: ‌اموال و دارایی‌های شهرداری مشخص و معلوم است و ما حتی روی نقشه آن را پیاده کردیم.

بدری عنوان کرد: تاکنون هیچ تعرض و تملکی در محدوده املاک شهرداری به ویژه فضای سبز صورت نگرفته و حرف و حدیث‌ها در این زمینه صحت ندارد.

وی بیان داشت: ما محدوده تمام املاک خود را مشخص کردیم و در صدد گرفتن سند برای آنها هستیم تا براساس ماده 48 بتوانیم املاک خود را سازماندهی کنیم.

بدری اضافه کرد: قرار است سال آینده ممیزی املاک در استان اردبیل نیز انجام شود تا به صورت مشخص این اراضی و املاک محصور شده تا کسی جرأت تعرض به آن را نداشته باشد.

وی، هزینه فنس‌کشی و جدول‌گذاری را سنگین توصیف کرد و بیان داشت: قرار است با میخ‌کوبی این تعیین محدوده و اراضی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62006/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول