اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی در جمع بسیجیان کاشان:

بسیجی فدایی اسلام و ولایت است/ غربی‌ها توهم خود برتربینی دارند

امام جمعه کاشان با بیان اینکه بسیجی باید مظهر علم، آگاهی و معرفت باشد گفت: بسیجی همان فردی است که خود را فدایی راه اسلام و ولایت می‌داند.

بسیجی فدایی اسلام و ولایت است/ غربی‌ها توهم خود برتربینی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی بعدازظهر امروز در جمع بسیجیان و سایر نیروهای نظامی کاشان در حسینیه شهدای پاسدار این شهرستان اظهار داشت: مرور خاطرات دوران دفاع مقدس بیانگر دلاوری‌ها و شجاعت جوانان بسیجی ایران اسلامی است که در عملیات‌ها برای رسیدن به شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی با گرامیداشت سالروز صدور فرمان تأسیس بسیج در پنجم آذرماه سال 58 توسط امام راحل بیان داشت: امروز نیز یکی از وظایف بسیج ادامه دادن راه و آرمان‌های شهدا و امام راحل است.

به گفته وی، شهدا و رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس در فضای جبهه‌ها به معرفت رسیدند و با وجود این که امام معصوم را ندیده بودند اما معرفت‌شناسی آنان نسبت به امام معصوم توسط علما و روحانیون در جبهه‌ها شکل گرفت و به آنچه که آرزویشان بود رسیدند.

امام جمعه کاشان، دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان بسیج در آستانه هفته بسیج را مهم ارزیابی و تصریح کرد: معظم‌له دراین دیدار تنها راه تداوم انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی را کربلایی بودن و بسیجی بودن همه آحاد جامعه که نسبت به اسلام احساس مسئولیت می‌کنند دانستند.

نمازی در ادامه در خصوص تعریف بسیجی بیان داشت: تعریف بسیجی صرفا برای کسانی نیست که دارای پرونده و کارت بسیجی هستند بلکه بسیاری از بسیجیان دارای پرونده نیستند اما در عمل بسیجی هستند.

به گفته وی میلیون‌ها مادر و فرزندان شیرخواری که با پیشانی‌بند‌های حضرت علی اصغر(ع) در نخستین جمعه از ماه محرم در همایش شیرخوارگان سراسر کشور شرکت کردند همه بسیجی اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بسیجی را عنصری عارف، عابد، مجاهد، متواضع و رئوف دانست و گفت: یک بسیجی واقعی هیچ‌گاه مدعی نیست و خودش را هیچ‌گاه برتر از دیگران نمی‌داند چراکه خود برتربینی صفتی شیطانی است.

وی با اشاره به توهم خودبرتربینی غربی‌ها عنوان کرد: استکبار جهانی و اروپایی‌ها خودشان را نژاد برتر می‌دانند و معتقدند همه باید تسلیم آنان باشند.

به گفته وی تمامی دعواها و جنگ‌های امروز در جهان نتیجه خود برتربینی استکبار جهانی است که نمی‌تواند بالاتر از خود را در دنیا تحمل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص فشارهایی که به ایران در خصوص مسئله هسته‌ای وارد می‌شود ابراز داشت: همان‌هایی که از سلاح‌های شیمایی علیه کشورهایی نظیر ژاپن استفاده کرده‌اند اکنون با داشتن دانش هسته‌ای ایران مخالفت می‌کنند.

نمازی در خصوص ویژگی‌های بسیجی تأکید کرد: امروز برای تداوم انقلاب و نهضت، همه مردان و زنان ایران اسلامی باید به معنای واقعی بسیجی و فدایی اسلام و ولایت باشند.

وی ادامه داد: برای قاطعیت در مبارزه با جبهه کفر و استکبار جهانی تنها راهی که باقی مانده بازگشت به معارف اسلامی است.

به گفته وی، بسیج به عنوان شجره طیبه‌ای است که توسط امام در سرزمین ایران اسلامی پایه گذاری شده است بنابراین بسیجی باید مظهر علم، آگاهی و معرفت باشد.

امام جمعه کاشان در ادامه به فرماندهان عالی رتبه سپاه توصیه کرد اگر می‌خواهید سپاه همچنان همان سپاه باقی بماند باید تمامی ارزش‌های دوران دفاع مقدس را که در جبهه‌ها حاکم بود را در آن پیاده کنید.

نمازی، تفاوت بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با سایر نیروهای نظامی در سراسر جهان را در پاکی، اخلاص و معرفت دینی نیروهای آن دانست و افزود: نیروهای مسلح دشمن به لحاظ امکانات و تجهیزات جنگی توانمندتر از نیروهای مسلح ما هستند و حتی از سلاح هسته‌ای نیز برخوردارند اما امتیاز مهم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی، پاکی، اخلاص و معرفت دینی است که نظامیان کشورهای دیگر از آن بی‌بهره هستند.

وی متذکر شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امروز باید خارج از بحث رده و درجه‌ای که دارند، از تمامی دانش و توانمندی‌های خود برای تهیه امکانات و ساخت تجهیزات مدرن نظامی استفاده کنند.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول