اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سقز و بانه در مجلس:

انتخاب استاندار بومی پاسخ رأی 80 درصدی به دولت یازدهم است

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قریب به 80 درصد از آرای مردم کردستان به نام دولت تدبیر و امید ثبت شد، افزود: انتخاب استاندار بومی پاسخ مثبت دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است.

انتخاب استاندار بومی پاسخ رأی 80 درصدی به دولت یازدهم است

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این پاسخ مردم استان به نظام جمهوری اسلامی در انتخابات نیازمند توجه ویژه دولت به مردم کردستان در جلوگیری از تکرار مشکلات گذشته و حال حاضر استان است.

وی با اشاره به پایان مهلت 100 روزه دولت از شروع به‌کار گفت: تاکنون هیچ اقدامی در کردستان از جانب دولت تدبیر و امید بوجود نیامده تا امید را در دل مردم زنده کند.

بیگلری یادآور شد: تا امروز تقریباً همه استانداران انتخابی دولت یازدهم بومی بودند و چرا باید کردستان یک استاندار غیربومی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد: شعار رفع تبعیض دولت نباید در حد حرف بوده و باید عملی شود.

وی با تصریح بر اینکه مردم کردستان تا پایان دولت یازدهم همراه رئیس‌جمهور هستند، اظهار کرد: باید از نخبگان کُرد در پست‌های دولتی استفاده شود زیرا امروز نخبگان کُرد به پست‌های پایین‌تر از وزارت قانع شده‌اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: مردم کردستان انتظار داشتند در دوره 100 روزه دولت به وضعیت اشتغال، معادن، راه‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام رسیدگی کند که تاکنون اقدام چشمگیری در رابطه با آن نشده است.

وی با بیان اینکه مردم کردستان معنی اعتدال را در رفع تبعیض و کاهش محرومیت، اشتغال پایدار و تعیین تکلیف مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه‌های رسمی می‌دانند، اضافه کرد: اگر این مسائل حل شده بود ما شاهد پدیده شوم قاچاق کالا نبودیم.

بیگلری با اشاره به اینکه معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت صنعت و معدن و تجارت باید به منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازارچه‌های مرزی بانه و سقز رسیدگی کنند، افزود: مناطق ویژه مصوبه سال 88 دولت بوده و معادن طلا و صاحب سقز نیز باید تعیین تکلیف شود.

وی نسبت به لزوم جلوگیری از بوجود‌ آمدن مشکلات قاچاق با اجرایی‌ شدن منطقه ویژه بانه و رسمی شدن بازارچه سیران‌بند بانه و سیف سقز و اقدام با فوریت در این زمینه هشدار داد.

به گفته این نماینده مجلس، توسعه بزرگراه، ایجاد راه‌آهن و توجه به راه‌های هوایی و زمینی، تکمیل فرودگاه سقز و همچنین توجه به راه‌های روستایی سقز و بانه، احداث دانشکده کشاورزی سقز و تأسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی و آموزشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در بانه و سقز از پروژه‌های مهم استان است.

انتهای پیام/79014/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول