اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان مطرح کرد

بلاتکلیفی انتخاب استاندار و رکود در فعالیت‌های توسعه‌ای کردستان

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس از معرفی نشدن استاندار جدید این استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه استان در یک وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برد که رکود بر فعالیت‌های توسعه‌ای حاکم شده است.

بلاتکلیفی انتخاب استاندار و رکود در فعالیت‌های توسعه‌ای کردستان

سیدمحمد بیاتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: عدم انتخاب استاندار کردستان منجر به تعطیلی و بلاتکلیفی فعالیت‌ها در بخش‌‌های مختلف شده است.

وی درباره روند توسعه کردستان در دولت یازدهم و ارزیابی این دولت در زمینه  توان  استفاده از ظرفیت‌های موجود، بیان کرد: تاکنون در دولت یازدهم اتفاق خاصی نیفتاده و این استان در شروع دولت یازدهم تا امروز در تعطیلی به سر می‌برد.

به گفته وی، بلاتکلیفی مدیریتی و عدم انتخاب یا تثبیت استاندار منجر به تعطیلی و بلاتکلیفی استان و نارضایتی مردم شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس نهم با تأکید بر روند سریع انتخاب استاندار، گفت: برای توسعه کردستان لازم است بحث انتخاب استاندار و برنامه‌هایی که استاندار انتخابی در دولت یازدهم دارد سریعا مشخص شود تا بتوان استان را رو به سمت توسعه کمی و کیفی پیش برد.

بیاتیان در خصوص انتخاب استاندار و نظر نمایندگان استان نیز گفت: انتخاب استاندار حق دولت است اما مجمع نمایندگان استان هم در این زمینه پیشنهادهایی ارائه داده‌اند.

بیاتیان خاطرنشان کرد: شناخت نسبت به استان و داشتن برنامه، باور به توسعه و تعهد به مردم در راستای بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه استان در تمام ابعاد علی‌الخصوص در بعد اقتصادی و فرهنگی، از جمله مواردی است که در تعیین استاندار کردستان باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس بر انتخاب استاندار توانمند بومی تأکید کرد و گفت: نیروی بومی توانمند می‌تواند از ظرفیت نیروهای نخبه بومی بهترین استفاده را داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس نهم در خصوص عملکرد مدیریت فرهنگی استان  بیان کرد: علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی کردستان را یک استان فرهنگی نامگذاری کردند اما متأسفانه در بحث فرهنگی پیشرفت خوبی نداشته و نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در کردستان وجود دارد به صورت بالفعل درآوریم تا شاخصه‌های فرهنگی بودن استان ارتقا یابد.

بیاتیان خاطرنشان کرد: شاخصه‌های فرهنگی بودن استان کردستان بسیار بیشتر از اقداماتی است که توسط دستگاه‌های فرهنگی صورت می‌گیرد لذا باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی به دور از موازی کاری در راستای ارتقای این شاخص‌ها تلاش نمایند تا به عنوان استان مرجع کشور در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/79015/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول