اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد

انتقال پیام مردم کردستان به رئیس جمهوری برای انتخاب استاندار بومی

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حاشیه رأی اعتماد به وزیران در مجلس شورای ‌اسلامی، پیام مردم کردستان مبنی بر انتخاب استاندار بومی را به رئیس جمهوری و هیئت دولت انتقال دادیم.

انتقال پیام مردم کردستان به رئیس جمهوری برای انتخاب استاندار بومی

سالار مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در گفت‌وگویی که با رئیس‌جمهور، مشاور و مسئول دفتر وی داشتیم در مورد تعیین تکلیف حسین فیروزی برای سمت استانداری کردستان رایزنی شد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تعیین تکلیف استاندار جدید کردستان شتاب بیشتری به خرج دهد، گفت: مردم هم باید صبر کنند تا دولت با اطمینان خاطر مدیری مدبر و توانمند برای کردستان انتخاب کند.

500 میلیارد تومان اعتبار برای مشکل بیکاری کردستان اختصاص یافت

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای‌ اسلامی در ادامه سخنان خود در مورد حل معضل بیکاری استان گفت: در رایزنی با چند سازمان دولتی قول 500 میلیارد تومان اعتبار را گرفته‌ام که شاید این اعتبار بیشتر هم شود.

مرادی با اشاره به اینکه هنوز پروژه برای این اعتبار تعریف نشده است افزود: سعی بر این است فازهای تکمیلی پروژه لاستیک بارز به اتمام برسد.

وی با تصریح بر اینکه زمینه‌ها برای سرمایه‌گذار بخش‌ خصوصی تقویت‌ شده است، گفت: ارائه تسهیلات، حذف بروکراسی اداری و کارهای غیرلازم اداری برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای‌اسلامی در مورد فارغ‌التحصیلان بیکار گفت: در مورد بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بخصوص تحصیلات تکمیلی و دکتری، بخشی از اشتغال آن‌ها را دولت برعهده دارد و بخش دیگر باید روی پای خود بایستند و به بازار‌کار وارد شوند.

مرادی با بیان اینکه مدیریت جدید استان باید بتواند بر روی مسائل کلان استان و بخصوص بحث بیکاری مانور دهد، تصریح کرد: استاندار جدید باید بتواند مشکلات بیکاری را در مسیر درست و اصولی حل کند.

وی در ادامه گفت: مسیر زندگی انسان‌ها را خودشان تعیین می‌کنند اما فارغ‌التحصیلان بیکار می‌توانند در کنار مجموعه‌ای قرار بگیرند.

مرادی در مورد عدم جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی اختیار خود را دارد و اصل بر حفظ رویکرد و منافع سیستم خودشان است.

به گفته وی فارغ‌التحصیلان می‌توانند حرکت‌دهنده مسیر جدید باشند و خودشان وارد بخش خصوصی شوند.

نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: استاندار باید مدیر و مدبر باشد و با برنامه‌ریزی بتواند بر این مشکلات فائق آید.

وی در پایان گفت: شاید در کردستان از نظر اقتصادی تحت فشار باشیم اما از لحاظ فرهنگی، مدنی و اجتماعی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باید از آن استفاده شود.

انتهای پیام/79014/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول