اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مانع از اقدامات برخوردی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه ما از پیامدهای ساخت و ساز غیرمجاز مطلع هستیم ولی اقدامات پیشگیرانه به راحتی می‌تواند مانع از اقدامات برخوردی شده و از عواقب، آسیب و خسارت‌‌های بعدی جلوگیری کند.

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مانع از اقدامات برخوردی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری اظهار داشت: نگاه دستگاه قضایی به متصرف منابع طبیعی و غاصب منابع طبیعی یکسان نیست بلکه قانون راه را مشخص کرده و در این میان حقوق دولت نیز باید تأمین شود.

وی ادامه داد: در مواردی که متصرف در حوزه تولید فعال باشد با بررسی کارشناسی و کارشناسی پیشینه موضوع، می‌توان به واقعیت رسید و تصمیم لازم را برای حفظ حقوق منابع طبیعی و دولت و همچنین تصمیمی متناسب با حمایت از بخش تولید اتخاذ کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همه ما از پیامدهای ساخت و ساز غیرمجاز مطلع هستیم ولی اقدامات پیشگیرانه به راحتی می‌تواند از اقدامات برخوردی جلوگیری کند.

انصاری بیان کرد: برای اجرای احکام مربوط به قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تلاش‌های زیادی شده است باید از این سازماندهی و ساماندهی برای اجرای حکم تشکر کنیم، البته امیدواریم این روند ادامه یابد ولی طولانی نشود به این معنا که با اجرای احکام و پیشگیری توأم شاهد استمرار ساخت و سازهای غیرمجاز نباشیم.

وی افزود: صحنه‌های تخریب ساخت و ساز غیرمجاز عبرت‌آور و ناخوشایند است؛ اجرای احکام به این صورت تبعات و نارضایتی‌‌‌‌‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد بنابر این فرآیند پیشگیری می‌تواند از عواقب و آسیب و خسارت‌های بعدی جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: تخریب و قلع و قمع را ما سیاست و تدبیر نمی‌دانیم بلکه هیجان است، سیاست این است که ما کارهایی انجام دهیم که مجبور به برخورد نشویم در واقع در سیاست تدبیری و تجمیعی اقداماتی را انجام می‌دهیم که ما را به سوی انجام اقدامات قهری مجبور نکند.

انصاری افزود: اینکه فقط محدودیت بگذاریم مشکلی را حل نمی‌کند بنابر این باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که در برخی جاها مردم برای رفع حوائج شرعی و قانونی، مجوزی می‌خواهند که رفع حوائج مردم نیز ضروری است حال اسم آن را باغ و ویلا می‌گذارند یا هر چیز دیگر به آن کاری نداریم.

وی ادامه داد: نمی‌توان به همه مردم با دید متخلف نگاه کرد، قانون‌گذار موانع و فرصت‌ها را گذاشته ولی برای رفع حوائج مردم نیز باید فکری شود تا همه راه قانون را طی کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: مدیران نیز باید با وجود تلاش‌هایی که می‌کنند موضوع حفظ منابع طبیعی و عمومی را در دستور کار و اولویت خویش قرار دهند.

انتهای پیام/77002/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول