اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی همدان خواستار شد

جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها

بخشدار مرکزی همدان خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها شد.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد سیفی پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی چهارمین دوره شورای روستاهای مرکزی همدان اظهار کرد: روستاهای بخش مرکزی همدان با جمعیت 89 هزار و 682 نفر در سرشماری سال 90 با 63 روستا دارای سکنه به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی پرداختند.

وی افزود: 44 روستای بخش مرکزی همدان با داشتن حد نصاب جمعیت به انتخابات شوراها پرداختند که 10 روستا نیز به خاطر نداشتن حد نصاب، به انتخابات میان‌دوره‌ای موکول شدند.

بخشدار مرکزی همدان با تأکید بر لزوم عدم دوباره‌کاری از سوی ادارات خدمات‌رسان در روستاها خاطرنشان کرد: در انجام خدمات به مردم روستاها باید شوراها و ادارات خدمات‌رسان هماهنگ بوده و به دوباره‌کاری نپردازند.

وی شناسایی و نصب شناسنامه تابلوهای روستاها را از وظایف مهم شوراها دانست و افزود: شوراها باید در زمینه برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زباله‌های روستاها نیز اقدامات جدی داشته باشند.

سیفی با اشاره به شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها افزود: شوراها باید در گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز روستاها پیگیری لازم را به کار گیرند.

وی تصمیمات گرفته شده توسط شوراها را مخصوص عموم مردم روستاها دانست و افزود: تصمیمات شوراها نباید صرفاً مخصوص افراد قبیله و طایفه‌ خاصی باشد.

بخشدار مرکزی همدان عدم دخالت در اخذ عوارض توسط شوراها، نظارت بر انجام برنامه‌ها در روستاها، عدم دخالت در صدور پروانه‌های ساختمانی، توجه به قوانین و مقررات، تلاش در رفع موانع اجرایی در امور عمرانی و کمک به همدلی در اجرای پروژه‌های عمرانی را از دیگر وظایف شوراها دانست.

وی حفظ اموال عمومی روستاها و دهیاری‌ها را مهم دانست و ابراز کرد: دفاع از عملکرد دهیاری‌ها، پذیرش نقدهای معمول و کمک به دهیارها به عنوان نهادی نوپا و همدلی بین اعضاء شوراها باید در برنامه کاری شوراها قرار گیرد.

سیفی با بیان نظارت بر ساعت کاری دهیاری‌ها، برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه در روستا را از جمله کارهای مطلوب دانست.

وی محبت‌ به مردم را از جمله کارهای تأثیرگذار در روند کارهای شوراها خواند و افزود: پاسخگو بودن به مردم، شرکت در مراسم عمومی روستاها و کمک به پروژه‌های دولتی و خدمات‌رسان در روستاها می‌تواند در راستای کار شوراها قرار گیرد.

بخشدار مرکزی همدان با آغاز ماه محرم به برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی در پایان با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی در روستاها طی ایام محرم خواستار رسیدگی جدی به این امر شد.

انتهای پیام/89026/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول