اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی فرماندار اسلامشهر تأکید کرد

جلوگیری از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در اسلامشهر

معاون عمرانی فرماندار اسلامشهر گفت: تمهیدات اساسی برای جلوگیری از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در اسلامشهر اندیشیده شده است.

جلوگیری از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، علی اکبری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به تمامی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط اما متأسفانه روند ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان متوقف نشده است.

وی ادامه داد: باید تمهیدات اساسی برای مقابله با این پدیده در این شهرستان انجام شود تا در آینده با بحران مواجه نشویم.

این مسئول با تأکید بر اینکه روند ساخت و سازهای غیرمجاز در اسلامشهر مشکلات بسیار زیادی را برای مردم به وجود آورده است، افزود: برخی از سودجویان برای رسیدن به منافع بیشتر اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند و از آن جایی که در این گونه ساخت و سازها اصول مهندسی و استانداردها رعایت نمی‌شود، مردم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تنها با نظارت مستمر دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، بخشداری و دهیاری محقق می‌شود، تأکید کرد: متخلفان در این زمینه موظف به پرداخت جریمه‌های سنگین شده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود بر تشکیل تیمی ویژه به منظور نظارت و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان تأکید کرد و گفت: با تشکیل این تیم می‌توانیم نظارت مستمر و دقیقی را بر روند این گونه ساخت و سازها و اقدامات لازم به منظور جلوگیری از این ساخت و سازها را داشته باشیم.

به گفته این مسئول جهاد کشاورزی موظف شد در راستای قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی، با جدیت بیشتری فعالیت و نظارت کند و اقدامات لازم برای حفظ این زمین‌ها را انجام دهد.

اکبری گفت: همچنین دهیاری‌ها در حوزه طرح‌های هادی در محدوده بافت روستایی مطابق ضوابط طرح هادی و کاربری اراضی پروانه صادر کرده‌اند و هرگونه تخلف دهیار از این امر موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

تمام دستگاه‌های خدماتی موظف هستند از صدور مجوز انشعابات به ساختمان‌هایی که بدون پروانه ساخت و بصورت غیرمجاز ساخته شده‌اند، خودداری کنند.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول