اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی خوزستان:

مصالح بی‌کیفیت یکی از مشکلات ساخت و ساز در ایران است

مدیر خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: امروزه مصالح ساختمانی که وارد کشور می‌شوند بی‌کیفیت هستند و این امر یکی از عمده مشکلات ساخت و ساز در ایران است.

مصالح بی‌کیفیت یکی از مشکلات ساخت و ساز در ایران است

کمال دویده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: عوامل تعیین‌کننده در ساخت یک ساختمان استاندارد استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و کارگر ماهر است.

وی با بیان اینکه وجود مصالح بی‌کیفیت یکی از مشکلات در ساخت و ساز است عنوان کرد: مصالحی که امروز وارد کشور می‌شود فاقد کیفیت مناسب هستند و لازم است که تمام مبادی ورودی این مصالح به کشور توسط دستگاه‌های مرتبط کنترل شود تا این مصالح بی‌کیفیت به ساختمان‌ها نرسد.

مدیر خدمات مهندسی سازمان نظلم مهندسی خوزستان با اشاره به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باعث افزایش عمر مفید ساختمان می‌شود تصریح کرد: استفاده از کارگران ماهر در ساختمان سازی از دیگر مولفه‌های ساخت یک ساختمان استاندارد است.

وی در این خصوص اضافه کرد: از آنجا که ساختمان از محورهای اصلی زندگی انسان‌ها است، استفاده از کارگران نا‌آشنا به اصول ساخت و ساز می‌تواند موجب خسارات جبران‌ناپذیری شود.

دویده به گودبرداری‌های غیراصولی که در چند ماه گذشته در اهواز به وجود آمده بود اشاره کرد و گفت: در شهرهای دیگر نیز گودبرداری غیراصولی به وجود می‌آید اما به این سرعتی که در اهواز نظام مهندسی را مقصر جلوه می‌دهند عمل نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: گودبرداری ساختمان به افراد متخصص نیاز دارد که متاسفانه در خوزستان هیچ سمتی به عنوان ناظر بر گودبرداری وجود ندارد.

مدیر خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی خوزستان خاطر نشان کرد: وظیفه نظام مهندسی کنترل مقررات ملی و هشدار است و ما نمی‌توانیم کاری را تعطیل و یا متوقف کنیم، علاوه بر ناظر سازمان نظام مهندسی، مالک، مجری و شهرداری نیز مسئولیت دارند.

انتهای پیام/72011/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول