اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

تروریست‌ها به بهانه‌های واهی خون انسان‌های بی‌گناه را می‌ریزند

امام جمعه موقت کرمان گفت: اقدامات تروریستی از سوی گروه‌های تکفیری، سلفی‌ها و وهابیون در کشورهای اسلامی محکوم است و آنها با بهانه‌های واهی خون انسان‌های بی‌گناه را به زمین می‌ریزند.

تروریست‌ها به بهانه‌های واهی خون انسان‌های بی‌گناه را می‌ریزند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی عرب‌پور ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه اسلام در زمینه بهداشت فردی تاکید زیادی دارد، اظهار داشت: بهداشت فردی در بحث بهداشت جسم وقتی در جنبه عمومی مطرح می‌شود به عنوان بهداشت اجتماعی مورد تاکید دین اسلام است.

عرب‌پور بیان کرد: همه کارهایی که بهداشت اجتماعی را به خطر می‌اندازد و موجب شیوع بعضی بیماری‌ها می‌شود باید به شدت از آنها پرهیز شود و ما در مقابل بهداشت اجتماعی خودمان وظیفه داریم و اخلاق ایجاب می‌کند که بعضی از اصول بهداشتی را در جامعه رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: آن طوری که گزارش شده در بحث جمع‌آوری زباله‌های بیمارستان‌ها و دفع آنها اشکالاتی وجود دارد و ما به جد می‌خواهیم شورای شهر و شهرداری کرمان در این راستا فکری داشته باشند و جمع‌آوری زباله بیمارستانی با زباله خانگی درست نیست.

عرب‌پور تصریح کرد: باید در رعایت بهداشت اجتماعی همه افراد و مسئولان که در این زمینه وظیفه دارند مسئولیت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در دین مبین اسلام تاکید شده این است که باید بهداشت روان هم رعایت شود، زیرا بعضی از چیزها سبب مریض شدن روان انسان می‌شود.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه در بحث سلامت روان بیشتر به مسئله عقل و قلب توجه شده است، افزود: باید عقل انسان سالم و از بعضی امراض به دور باشد و عقل محل تفکر و اندیشیدن است و قلب که محل محبت، عشق و علاقه‌ها است باید از امراض به دور باشد.

عرب‌پور در ادامه اظهار داشت: اقدامات تروریستی که از سوی گروه‌های تکفیری، سلفی‌ها و وهابیون در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و ... انجام می‌شود را محکوم می‌کنیم و هیچ سند و دلیلی در هیچ کجای دستورات دینی ما نیست که با بهانه‌های واهی و شعارهای خالی افرادی بیایند و بخواهند، خون انسان‌های بی‌گناه را به زمین بریزند.

عرب‌پور تصریح کرد: جنگ دو گروه از مسلمین را اسلام اجازه نمی‌دهد، چه برسد به اینکه با نام اسلام بخواهند، زن و کودکان را با یک اقدامات تروریستی به شهادت برساند، این در هر کجای دنیا باشد، محکوم است و هیچ توجیهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: انفجاری که چند روز قبل در لبنان و در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد از سوی گروه‌هایی که در راستای امیال صهیونیست‌ها کار می‌کنند را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه در دولت جدید مذاکرات هسته‌ای با نگرش برد برد انجام می‌شود، افزود: ایران بارها اعلام کرده و همچنین مقام معظم رهبری فرمودند، «اصلا در دکترین دفاعی ما سلاح هسته‌ای مطرح نیست و سلاح هسته‌ای را ما صحیح نمی‌دانیم و به دنبال آن هم نیستیم».

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به ادعاهای دشمنان عنوان کرد: اگر آنان فراتر از این بروند و بخواهند غنی‌سازی را متوقف کنند و اینکه غنی‌سازی خارج از خاک ایران باشد، خط‌ قرمزهایی است که مقام معظم رهبری فرمودند، «غنی‌سازی حق ملت ایران است و ملت ایران از حق خودش که قانون برای آن مشخص کرده دست نخواهد کشید».

انتهای پیام/80018/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول