اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

دنیا تصور نمی‌کرد امام (ره) با ایجاد بسیج در برابر جهان بایستد

امام جمعه یزد گفت: دنیا تصور نمی‌کرد نهاد بسیجی که امام (ره) از میان مردم ایجاد کرد، امروز بتواند اینگونه در برابر جهان بایستد.

دنیا تصور نمی‌کرد امام (ره) با ایجاد بسیج در برابر جهان بایستد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: زیباترین تعبیر را امام خمینی (ره) از بسیج داشت که این تعبیر نشأت گرفته از روح والای ایشان است و بسیار زیبا و پرمعناست و رهبری نیز این تعبیر را تکرار کردند.

وی بیان کرد: یکی از معجزات و الهامات به امام راحل، همین تشکیل بسیج بود و دل و قلب و روح جانش بعد از عشق به خدا، عشق به مردم بود و مردم هم به عنوان بندگان آن خدایی که عاشق آن خدا بود، بندگان آن معبود را نیز دوست داشت.

ناصری عنوان کرد: همانطور که امام راحل، اطاعت خدا را می کرد و ریاضت می کشید و قرآن‌های عجیب و نمازهای عجیب می خواند و همه چیز را فدای خدا می کرد.

وی تصریح کرد: خدا الهاماتی کرد که یکی از آنها بسیج بود که هیچکس به فکرش نمی رسید و دنیا هم تصورش را نمی کرد که که از مردم پابرهنه ولی دل به خدا داده، امام انسان هایی ساخت و به میدان آورد و بصیرت به آنها داد و آگاهشان کرد که به میدان آمدند و در مقابل جهان ایستادند و همراه نظامیان و دیگران اسلام را حفظ کردند.

ناصری عنوان کرد: اسلام و انقلاب به همت همین پشتوانه که شما مردم باشید، زنده است و به دنیا صادر شده و مرد و زن را آگاه و متعهد کرده است.امروز وظیفه بسیج و مسئولان بسیار سنگین است و باید به مردم بها بدهند و به همه مردم بصیرت و آمادگی بدهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: مردم نباید از بسیج جدا شوند و جوان ها نیز نباید به چند دسته تقسیم شوند و همه وظیفه داریم با هم و در کنار هم اسلام و انقلاب را حفظ کنیم زیرا دشمن امروز ایستاده و چنگ و دندان نشان می‌دهد و هر روز در مذاکرات یک بازی در می آورد.

وی تاکید کرد: این دشمنان مردم ما را نشناخته اند که برای حفظ اعتقاد و خداوند و دینشان تا انتها ایستاده‌اند و این بسیج با نیت پاک و با توکل به خدا تاسیس شده است و با کمک خدا و همت شما مردم ماندگار و پرشورتر خواهد شد.

ناصری عنوان کرد: امام یک موضع گیری داشته اند و همه باید به آن توجه کنیم زیرا دشمن برنامه‌ریزی می‌کند و این موضوع، مسئله فرهنگ اسلامی است که اصلاح زندگی را جدی بگیرید و با تمام وجود برای فرهنگ اسلامی و استقلال فرهنگی بکوشید.

وی ادامه داد: ما ملتی هستیم که هویت داریم و هویت و شخصیت و فطرت ما خدایی است و با هویت، اصالت و شخصیتی که داریم، نیازی نداریم که غربی‌ها و شرقی‌ها سبک و روش زندگی را به ما بیاموزند.

ناصری یادآور شد: هرچند که آنها از نظر توسعه و صنعت پیشرفت داشته اند اما وقتی حوصله و ایمان نیست و یک جوان غربی با آنها آشنایی ندارد، به خودکشی و تن فروشی و قتل و غارت تن می دهند.

انتهای پیام/2464/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول