اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد فارس عنوان کرد

خرید آثار نوقلمان در هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به منظور حمایت کتاب و کتابخوانی آثار نوقلمان در هفته کتاب خریداری می‌شود.

خرید آثار نوقلمان در هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، احمد همتی اظهار داشت: اهدای کتاب به مراکز آموزشی و کانون‌های فرهنگی مساجد و برخی موسسات و حمایت از نویسندگان و نوقلمان نویسنده با خرید آثار آنان از برنامه‌های هفته کتاب امسال است.

وی افزود: تلاش برای توسعه فرهنگ مکتوب و ایجاد علاقه و رغبت در میان مردم از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این هفته است.

همتی ادامه داد: برنامه‌های هفته کتاب محدود به شیراز نیست و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که برنامه‌های متعددی نیز در سایر شهرستان‌ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: درخواست من از مدیران دستگاه‌های مرتبط با بحث کتاب این است که در حد ظرفیت سازمان و نهاد خود برنامه‌ریزی کنند تا برآیند تمام فعالیت‌های ادارات فارس یک حرکت بزرگ و خداپسندانه باشد.

به گفته وی، فعالیت‌های هفته کتاب مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تا چهارم آذرماه ادامه دارد و با شعار «کتاب دانایی و توانایی» برگزار می‌شود.

تجلیل از اهالی قلم اعم از ناشران، نویسندگان، چاپخانه‌داران و کتاب‌فروشان، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان بنام فارس، جشن بزرگ کتاب در برخی مدارس، تعویض کتاب فرسوده، نقد و بررسی کتاب، چاپ کتاب‌های فاخر در حوزه فرهنگی و برگزاری مسابقه‌ای با موضوع «بهترین جمله درباره کتاب» از برنامه‌هایی بود که همتی ذیل عناوین هفته کتاب برشمرد.

وی تصریح کرد: اهداف برپایی این هفته باید هر ساله مورد بازنگری قرار گیرد تا در این راستا اهتمام جدی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در طول سال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هفته کتاب را فرصتی مناسب برای آسیب‌شناسی حوزه کتاب، بررسی راه‌های ارتقای مطالعه و کتابخوانی در فارس و برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه دانست.

وی همچنین از برپایی بخش انتشارات و غرفه‌های بین‌المللی در نمایشگاه بزرگ کتاب امسال فارس، خبر داد و گفت: صنوفی مانند صحافان، حروف‌چینان و طراحان جلد که همیشه پشت پرده فعالیت می‌کنند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و لازم است برای ایجاد انگیزه ، در این هفته از این افراد تجلیل به عمل آید.

همتی با اشاره به فعالیت 246 کتابخانه در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد فعالیت‌های کتابخانه‌ای است که در کنار  دیگر برنامه‌ها دنبال شده و به دو صورت کتابخانه مخزنی و کتابخانه باز به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام/2448/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول